LG Hom-Bot VHOMBOT3 Review

MM99 5 maart 2014, 740 views

LG Hom-Bot VHOMBOT3

Pluspunten

• Relatief stil
  • Gebruikersvriendelijk
  • Zuigt goed
  • Ook katten haar

Minpunten

• Niet echt slim, waardoor die soms vast loopt. Ook gaat die soms meerdere keren over zelfde stuk.

Energieverbruik Score: 4
Na lang zoeken, toch maar besloten om LG vHombot3 aan te schaffen. Voornamelijk omdat we twee langharige katten hebben.
We hebben het een naam gegeven: Hombie

Algemene Beoordeling:

Hombie is een erg leuk apperaat. Het maakt de gedeeltes waar die komt goed schoon. Hombie is alleen niet erg slim. Het wilt wel eens op spullen klimmen, maar dan lukt het hem niet meer om er af te komen. Dan moet je hem weer goed zetten. Ook onthoud die niet erg goed waar die al geweest is, waardoor die soms wel 3 keer zelfde plek schoonmaakt. Maar dan is het ook wel goed schoon.
Ik ga nog wel 1 keer per week zelf met stofzuiger op plekken langs waar die bij kan.

Prijs:
ik heb gevoel dat het laatste tijd wat duurder is geworden.
Het is veel geld, maar wij vinden het wel moeite waard. je koopt gewoon vrijetijd.

Bouwkwaliteit:
Het voelt gewoon goed en stevig aan.

Gebruiksgemak:
Prima eigenlijk. het werkt erg makelijk. Je hebt een afstandbedining dat goed werkt. Het is makelijk schoon te maken. Het ontwijkt de katten.

Geluidsproductie
Het is natuurlijk een stofzuiger. Dus ja, het maakt geluid. Maar de geluidsproductie is zodanig laag dat je nog wel gewoon TV kan kijken. Prima dus.

Energieverbruik:
Geen idee.

Ondersteuning van de fabrikant
Gelukkig nog niet contact hoeven te zoeken. Maar de handleiding was wel duidelijk, maar sommige dingen stonden er niet in. Zoals dat je de knopen op het apperaat kan locken.
Wel leuk dat je extra dwijl stuk bij kan kopen, maar wij hebben het(nog) niet gedaan.

Onze bevindingen van de LG Hom-Bot
Prima apperaat. Doet zijn werk goed. Is de investering waard. kan goed kattenhaar opzuigen. Ook de rommel aan de buitenkant van kattenbak ruimt die netjes op.

Wil je een robot stofzuiger, dan is Hombie idieaal. Je moet wel nog één keer perweek even langs de plekken waar hij niet bij kan.

Heb jij ook een LG Hom-Bot VHOMBOT3?

Ik overweeg deze stofzuiger te kopen, maar zou het laadstation onder een feauteul of bank willen plaatsen (mooi uit het zicht). ou dat werken, of dientr de plaatsing van het laadstation zodanig te zijn dat er naar boven minimaal 1 - 2,5 meter ruimte is?
Ik heb het niet getest om eerlijk te zijn. er zit een camera aan de bovenkant, dus het kan zijn dat er rekening mee wordt gehouden, maar ik weet het niet zeker.

Wat wel is, er zit volgens mij iets van infrarood sensors in de laadstation. Want hombot "ziet" echt waar de laadstation staat en stuurt erop. Maar voglens mij zend die ook een bepaalde signaal af, want als hombot in een andere kamer staat, dan weet die als nog zijn weg terug te vinden.