Asus RT-AC66U Zwart

Specificaties WiFi-ac • 4-poorts switch (max 1Gbps) - Bekijk alle specificaties

Asus RT-AC66U Zwart Review

pretorian_nl 4 maart 2014, 2.240 views

Asus RT-AC66U Zwart

Pluspunten

• interface

Minpunten

• al meteen bij een antenne de plastic bescherming eraf en lam

Beheerbaarheid Score: 3
WLAN-bereik Score: 2
Sinds gister deze router in huis als vervanger van mijn Airport Extreme (5th generation) aangezien ik daarmee niet voldoende bereik had.

Nu de nieuwe router een dag in gebruik en sindsdien merk ik dat er wat problemen zijn met het streamen van internet radio. Waar die voorheen gerust de hele dag speelde via ons Sonos systeem, kapt hij nu zo nu en dan de verbinding af.

Ook de port forwarding nog niet helemaal lekker gekregen, moet ik nog induiken waarom dit niet werkt, werkte wel met de airport.

Ook geeft de router geen verbetering tov het draadloze bereik van de Aiport extreme. Indien de problemen met internet radio inderdaad door de router komen zal ik de router ook zeker weer terug sturen en terug gaan naar mijn Airport extreme of nog een andere router proberen.

--update--
Nieuwe problemen erbij mbt de Synology, ineens niet toegankelijk (nog nooit gehad met de Airport. Het ziet er dus naar uit dat ik helaas terug moet...

--update--
vpn was actief.... smb shares gewoon actief

• Dune HD TV 301
  • Sonos Play:1
  • Sonos Play:3
  • Sonos Play:5
  • Sonos Playbar
  • Synology DiskStation DS413J

Heb jij ook een Asus RT-AC66U Zwart?

Meer advertenties

Kleine tip met betrekking tot port forwarding: je kan met deze router geen port forwarden naar een ip address buiten zijn eigen dhcp range zolang de dhcp server functie aan staat. Heeft mij een paar uur frustratie opgeleverd.
Gebruik zelf ook deze router icm een synology nas en die is gewoon prima bereikbaar.

Je kunt overigens, als je geen zin hebt om de port forwarding zelf te doen, de synology zelf de port forwarding laten configureren.

Ook de merlin firmware (http://www.lostrealm.ca/tower/node/79) is voor deze router wel een goede tip, is op basis van de asus firmware, maar dan met een aantal verbeteringen.
Port forwarding gebruik ik niet voor synology maar ik heb hem ondertussen al weer ontkoppeld en hij gaat helaas terug
Hmm ben ook opzoek naar een nieuwe router en heb toevallig net 2 Sonos Play:3 gekocht met een Sonos bridge.. Dat is dan ook meteen het eerste waar ik aan denk.. verander het kanaal eens van de bridge of de router. Als je een Sonos Bridge gebruikt dan zou ik default kanaal 6 eens veranderen in 11. Dan zou je probleem wel eens weg kunnen zijn..
Sonos stond op kanaal 1 en had de router op 11