Specificaties Stereo speaker - Bekijk alle specificaties

Akai Bluetooth Speaker 4.0 Review

JokerZappie 3 maart 2014, 2.681 views

Akai Bluetooth Speaker 4.0

Pluspunten

• Goed vermogen.
  • Goede geluidskwaliteit.
  • Stevig en goed gebouwd.
  • (de kleinste voor zijn vermogen, geloof ik)

Minpunten

• Niet super portable.
  • Klein Bluetooth bereik.
  • Zwaarder dan sommige anderen.

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 4
Film/gameweergave Score: 3
Muziekweergave Score: 5
Waar moet ik beginnen..
Ik heb deze speaker na langer dan een of twee maand(en) vergelijken enzo, Voor 95,- gekocht. .

Geluid
Voor deze prijs krijg je een erg goed vermogen (20Watt), op accu 25 watt. Deze speaker zal daardoor harder kunnen dan de meeste speakers van deze grootte. En dan ook een goede geluidskwaliteit. Natuurlijk vooral als je vantevoren bijvoorbeeld laptop speakers gebruikte zal je voorstelt staan, maar vergeleken met een Sennheiser headset van 40 euro komt het toch ook behoorlijk .in de buurt(goed).
Het frequentiebereik heb ik nergens op internet aangegeven gezien maar als je het mij vraagt zou ik zeggen 20000 - 70 Hz. Lager dan 70 kan hij nog wel afspelen (tot misschien 50) maar dat wordt moeilijk hoorbaar (heb ik uitgeprobeerd).
Ik weet ook van veel mensen dat ze van goede bass houden; als je het mij vraagt zijn de andere tonen net zo belangrijk om goed aanwezig te zijn. Het is in deze speaker best goed gebalanceerd, hoewel ik soms de bass duidelijker aanwezig vind zijn dan de rest..

Meeneembaarheid
Natuurlijk is zo'n bluetooth speaker gemaakt om mee te nemen. Deze heeft voor zijn geluids prestaties een goed formaat, maar het is vergeleken met sommige andere bluetooth speakers toch een flinke baksteen.
De lengte is 22 cm. De breedte is ongeveer 5,4 cm. En de hoogte is aan de zijkant 12,5 cm en aan het oplopende midden bijna 13 cm.
Er zit aan de onderkant (achter) een uitschuifbaar stukje waardoor de speaker zeker niet omvalt als hij ergens staat. Zonder de schuif staat hij ook al stevig, maar het is alsnog handig.
Ik heb ook van mensen gelezen dat ze de speaker wat zwaar vinden. Ik vind het wel te doen, hij weegt 1,3kg. Er zit natuurlijk ook flink wat in ;p
Het Bluetooth bereik is niet de beste, ze zeggen een bereik van 9 meter, maar na 5 meter kan hij al beginnen te haperen. Al helemaal als er iets tussen de speaker en het apparaat in zit. Afhankelijk van hoeveel er tussen zit kan hij bijvoorbeeld al beginnen te haperen bij 1-2 meter.

Aansluitingen
Er zit natuurlijk ook een 3.5mm (Aux) aansluiting in zodat hij ook met een kabeltje verbonden kan worden in plaats van via bluetooth. Er wordt een erg kort 3.5mm naar 3.5mm kabeltje meegelevert.
De aansluiting om de speaker mee op te laden is natuurlijk aanwezig. Er zit een eigen adapter bij de speaker. De oplaad tijd van de oplaadbare batterij is ongeveer 4 uur (als hij helemaal leeg is) en dan gaat de batterij 8 uur mee (wat ik ruim genoeg vind).
En als laatste zit er ook nog een aansluiting op die via USB een ander apparaat kan opladen. Dus daar kan ik bijvoorbeeld mijn iPod mee opladen. Sommige mensen zeggen dat deze aansluiting niet werkt maar dat doet ie wel, het is namelijk zo dat de speaker actief moet zijn en zelf aan zijn accu aangesloten moet zijn. Als dat zo is laad hij wel andere apparaten op via deze USB poort.

Andere features
Het is niet veel meer dan een speaker die je koopt. Er zit bijvoorbeeld geen speakerphone in.
Wat er wel bij meegelevert wordt is een kleine 3.5mm naar 3.5mm kabel en natuurlijk de oplader. Wat wel handig is is dat als je op de speaker de volume+ en volume- tegelijk indrukt hij de bluetooth connectie verbreekt / zoekt naar apparaten om mee te verbinden.

Ik denk dat deze speaker vergeleken met andere speakers van deze prijs erg goed is. Als ik een ding mag vragen aan makers van de speaker zou ik vragen of ze hem op wat voor manier dan ook nog kleiner kunnen krijgen. Dat zou hem nog beter mee te nemen maken wat gunstig zou zijn voor (onder andere) mij.
(Een mogelijkheid hiervoor zou bijvoorbeeld minder bass kunnen zijn.)

Bedankt voor het lezen :p

• iPod touch 4th gen.
  • Toshiba Laptop met Windows 8

Heb jij ook een Akai Bluetooth Speaker 4.0?

Leuke review!
Hoe heb je de lage frequenties getest? Met een synthesizer? (welke?)
Dankje
Ik heb het getest met een tonen generator, degene die ik gebruikt heb is eigenlijk gewoon een app voor mijn iPod (Tone Generator). Daarmee kun je een toon afspelen op de toonhoogte die je wilt (van 10Hz tot 25000Hz)
Oja, dat kan natuurlijk ook! Zat ik een stuk moeilijker te denken...
Tnx!