Linksys WUSB600N Review

St00mwals 29 december 2008, laatste update op 29 december 2008, 956 views

Linksys WUSB600N

Pluspunten

• Simpele installatie en handleiding
  • Goede driver ondersteuning
  • Beter en stabielere verbinding naar een 54Mb router
  • Meegeleverde verlengkabel
  • Onder Vista geen ge´nstalleerde Linksys software

Minpunten

• Voor een USB 300Mb is hij wat aan de dure kant
  • Je bent de verlengkabel nodig, omdat hij vrij groot is

Mijn oude PCI netwerkkaart WMP54P (versie 4.0) wordt helaas niet ondersteund door Windows Vista en Liksys heeft hier geen Vista drivers voor gemaakt. Na een zoektochtje heb ik voor deze dongel gekozen, deze wordt ook ondersteund door Vista x64, wat voor mij een must is en hij is maar iets duurder dan een een Linksys G-dongel.

De eerste die ik bij de Dynabite gehaald heb, bleek defect te zijn. Hij werd niet herkend door Windows Vista Ún XP. Deze geruild en de m'n 2e doet het in een keer goed.

Zoals mijn ervaring met Linksys zit hier ook een eenvoudige maar duidelijke installatie handleiding bij. De installatie verloopt dan ook vlekkenloos. CD erin en de setup starten, na een poosje mag de dongel in je pc steken en worden de drivers netjes ge´nstalleerd en je kunt je direct aanmelden op je router.

Gelukkig wordt er onder Vista geen Liksys software ge´nstalleerd, dit gebeurd onder XP wel en ik vond deze software een ramp.

De dongel is te groot om direct in een USB poort te stoppen zonder dat je alle aangrenzende poorten blokkeert. De verlengkabel met houder is dan ook een must in gebruik.

De verbinding met mjin Linksys WRT54G router is met deze dongel beter dan met mijn oude netwerkkaart, wat de stabiliteit ook ten goede komt.

Heb jij ook een Linksys WUSB600N?

ps. dit is een dual band 300Mb usb, vrijwel elke andere heeft maar een singel band... da's de verklaring dat ie wta duurder is [2.4 ghz en 5 ghz, beide los of gezamenlijk te benutten]