Philips GC9240 Review

SpeedingWilly 2 maart 2014, 736 views

Philips GC9240

Pluspunten

• Toen er nog geen problemen waren was het een redelijk fijn apparaat

Minpunten

• Soms komt er ineens kalk mee tijdens het gebruik van de stoomfunctie, waardoor de kleren weer de was in kunnen.
  • Slecht gebouwd waardoor er snel kabelbreuken in de kabel komen
  • Hele slechte service van Philips!

Ik heb dit stoomstrijkijzer gekocht in oktober 2011 via een "ambassadeursactie" in de online MyShop voor Philipsmedewerkers. De prijs was erg laag, namelijk 150,- (Toen was de adviesprijs 300,-).

Na een dikke 2 jaar probleemloos gestreken te hebben (mijn vrouw, ikke niet ;)) begonnen de problemen. In de kabel zitten inmiddels diverse kabelbreuken, zowel bij het basisstation als bij het strijkijzer zelf. Daardoor doet het lampje op het strijkijzer zelf het niet meer (die geeft aan wanneer het strijkijzer op temperatuur is), en het apparaat schakelt zichzelf ook uit als de kabel ter plaatste van het kogelgewricht beweegt. Dus in feite is het apparaat hierdoor onbruikbaar geworden.

Reactie Phililps:
"Sorry meneer, het apparaat is meer dan 2 jaar oud. Wij willen m wel repareren, maar de kosten zijn voor u"! Dit was telkens het antwoord na diverse telefoontjes. Geschatte reparatiekosten zijn 80,-. Dat bedrag ga ik natuurlijk niet uitgeven voor een apparaat dat 150,- gekost heeft en al bijna 2.5 jaar oud is.

Update 10-03-2014:
Nadat online een een klacht was ingedient werd er contact opgenomen. Ze deden erg hun best om 'de klant' tevreden te stellen, maar hun verhaal bleef dat de reparatiekosten voor mij waren. Daar schoot ik niets mee op.

Gisteren vloog de aardlekschakelaar eruit toen we weer een poging deden om te strijken. Het Philips strijkijzer is inmiddels 'in de ton' verdwenen! Vervolgens gelijk een nieuwe Tefal besteld.

Voor mij nooit meer Philipsproducten!!! Dit is helaas mijn constatering (ook bij andere Philipsproducten). Dat ik dit zeg als Philipsmedewerker is wel erg eigenlijk ;)

Heb jij ook een Philips GC9240?