Crucial M500 2,5" 240GB Review

enermax 1 maart 2014, laatste update op 21 maart 2014, 4.379 views

Crucial M500 2,5" 240GB

Pluspunten

• Snel
  • Goedkoop
  • Safety capacitors
  • Hardwarematige dataversleuteling

Minpunten

De ssd heb ik ingebouwd in een goedkope i3 laptop . Ik had eerst 120GB maar die is verhuisd :) De SSD doet wat hij moet doen. Lekker snel en zuinig zijn. Ik merk dat ik me irreteer aan systemen die geen SSD hebben. Ze reageren traag. En die zijn uitgerust met i5 / i7 processors. Dus koop aub eerst een SSD ipv fancy processors. Een screenshot bijgevoegd met de resultaten.

De 240GB versie zou 500MB/sec lezen moeten halen en 250MB/sec schrijven.

En zoals je kunt zien hier beneden klopt het ook wel.

Voor 115 euro is dit natuurlijk geen geld voor 240GB. Je laptop is lekker stil, gaat lang mee en er kan niks kapot gaan tijdens het lopen. Op het moment van schrijven (maart 2014) zelfs 95 euro. En deze heeft naast de M550 als enige een beveiliging tegen spanningsuitval (in deze prijsklasse) en ook nog eens hardwarematige encryptie! De opvolger M550 is iets sneller, maar in de praktijk zul je dit niet werken.

Heb jij ook een Crucial M500 2,5" 240GB?

Zit er bij Crucial ook software meegeleverd voor het klonen van je bestaande schijf of levert enkel Samsung dergelijke software bij een SSD?
Mocht je er wat aan hebben, dit is een goede guide http://nl.hardware.info/r...n-met-correcte-uitlijning en dus geen meegeleverde software nodig.
Bedankt voor de link!

Erg behulpzaam en doorslaggevend in het maken van mijn keuze :)
Wat ik gedaan heb is in windows 7 een volledige schijf back up gemaakt en die op die nieuwe schijf terug gezet. Werkt perfect. Alleen mijn Nieuwe schijf was 120gb ipv 240gb. Via configuratiescherm- admin tools - disc management. Rechtermuis op schijf -uitbreiden heb je weer 240 GB.
Vandaag dezelfde besteld, ben zeer benieuwd :)
Heb de mijne dinsdag binnen gekregen, bevalt prima op mijn htpctje.
Die van mij gaat in mn PC.

Ik hoorde dat er bij de Samsung software nog een functie inzat om de bestaande installatie te optimaliseren voor een SSD. Zit dit ook in de software waar jij naar verwijst?
Nee, maar Windows 7 zal zelf defragmenteren uitzetten voor een SSD. Verder moet je even opletten dat AHCI aanstaat in je bios, echter als je dat nu nog niet aan heb staan en je gaat niet opnieuw installeren maar je schijf kopieren zal je in Windows eerst wat om moeten zetten. Moet je maar even voor Googlen. Ik heb overigens die optie niet bij mijn HTPCtje en ook dan draait het prima echter wel minder snel.
Nou hij zit erin. AHCI stond al aan, de Windows animatie heeft geeneens tijd om helemaal af te spelen :D
0Anoniem: 511731
11 april 2014 02:36
Heb een U3S6 controller kaart van Asus, mijn Bios ziet de schijf zitten, maar uiteindelijk wordt hij aangegeven als IDE-schijf, wat gaat er fout en is misschien mijn U3S6 controller kaart die ik heb aangeschaft bij Informatique kapot, wat ik nauwelijks kan geloven gaarne jullie adviezen en oplossingen.