Kingston microSDHC 32GB Class 10 + Adapter Review

3x3 18 februari 2014, 1.530 views

Kingston microSDHC 32GB Class 10 + Adapter

Pluspunten

• betrouwbaarheid

Minpunten

• Voldoet niet aan klasse10 specificaties in de praktijk.

Ik heb deze kaart gekocht om te gebruiken icm de Blackberry Q10.
Daarop reageert hij snel, en laat hij zich zonder problemen formateren, en encrypten en is hij razendsnel in gebruik.
Om toch de SD kaart te testen heb ik hem getest met Flash&memory toolkit op een Windows desktop.

Specs:
Capaciteit 29.9 GB
Type microSDHC
Speed Class Class 10
Card Dimensies (mm)
15 x 11 x 1 (L x W x H)

De kaart is een klasse 10 qua snelheid volgens de verpakking.

Ik heb 'm getest met Flash Memory Toolkit 2.0 - Low Level Benchmark:
Daaruit kwam een leessnelheid op mn pc van 19.5MB/s
Er was sprake van een toegangstijd van 1.5ms
De schrijfsnelheid is 9MB/s

Bij de File Benchmark voor het schrijven van een 3 MB bestand van Flash Memory Toolkit zijn de resultaten als volgt:
18.1MB/s lezen, 5.4MB/s schrijven.

Conclusie: al is de kaart klasse 10 gelabeld, hij voldoet niet aan de klassenspecificatie van 10MB schrijven in de praktijk.

Heb jij ook een Kingston microSDHC 32GB Class 10 + Adapter?

Gaat het bij de schrijf snelheid om random of sequential wriite?

De resultaten liggen als het om random write gaat wel in lijn met deze review van toms hardware: http://www.tomshardware.c...-performance,3011-11.html

maar daar zie je dat hij bij sequential write wel degelijk over de 10 MB/S zou moeten gaan naar een waarde die eerder rond de 20 MB/S zou moeten liggen.