Microsoft Surface RT 32GB + Touch Cover Zwart Review

Mattie20 15 februari 2014, laatste update op 15 februari 2014, 542 views

Microsoft Surface RT 32GB + Touch Cover Zwart

Pluspunten

• Touch cover
  • Office
  • Mooi scherm
  • USB ingang
  • Goede integratie Microsoftdiensten bv: SkyDrive, Outlook of Xbox
  • Kickstand
  • Goede functies Windows RT 8.1

Minpunten

• Appaanbod Windows Store
  • Redelijk zwaar om in de hand te houden

Inleiding:
De Microsoft Surface RT is een tablet van Microsoft, die draait op het besturingssysteem Windows RT 8.1, over het OS ga ik het later hebben. Op de tablet zit Word, Excel, PowerPoint, OneNote en Outlook en er kan een touchcover aan vast worden geklikt dus het is voor mij een mooie laptopvervanger voor als je nog eventjes met Office wilt werken. Hij heeft een USB ingang, SD ingang, HDMI-uitgang, kickstand (standaard aan de achterkant waardoor hij overeind kan blijven staan) en een 3,5 mm headsetingang.

Dagelijks gebruik:
Ik gebruik mijn Surface RT bijna elke dag om even iets op te zoeken of om even een spelletje te spelen, te mailen of muziek te streamen via Xbox Music. Als ik met Office wil werken gebruik ik af en toe de Surface, maar het meeste nog wel een pc of laptop. De accu gaat gemiddeld twee tot drie dagen mee. Het opladen kost meestal een uur en dan is de accu weer helemaal vol.

Unboxing:
In de doos zat een Surface RT, een oplader, een handleiding en een blauwe touch cover.

Windows RT 8.1:
Ik ga het nog even kort over het OS hebben, Windows RT 8.1. Dat is hetzelfde als Windows 8.1, maar draait dan geen desktopapps. Hij draait wel metro-apps die je kan downloaden uit de Windows Store. Die appstore is minder groot dan de store's van Android en iOS maar is wel groot genoeg voor mijn gebruik. Windows RT kan meerdere apps naast elkaar draaien, dat heet splitscreenmodus, wat heel praktisch is. Switchen tussen verschillende apps kan door links vanaf de rand op het scherm te vegen, dan krijg je alle appendix open staan. Die apps kan je dan sluiten door ze naar beneden te slepen.

Slot:
Ik ben heel erg tevreden over mijn Surface RT, het besturingssysteem loopt heel erg lekker op een tablet en Office en een touch cover zijn een hele mooie toevoeging. Af en toe loopt de Surface RT vast, maar dat gebeurt niet vaak en meestal is dat dan mijn eigen schuld omdat ik teveel apps open heb staan en daarmee tegelijk bezig ben.

Heb jij ook een Microsoft Surface RT 32GB + Touch Cover Zwart?

Reviews door de redactie

Mooie review, kort maar krachtig!
ook top de foto's
Dankuwel :)
Heeft u nog verbeterpunten?
misschien iets uitgebreider ingaan op bvb de accuduur of windows 8 tablet functies maar verder niet nee, goede review!