Samsung Galaxy Y S5360 Grijs

Specificaties 3" • 320x240 (QVGA) • 180MB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy Y S5360 Grijs Review

Mattie20 15 februari 2014, 444 views

Samsung Galaxy Y S5360 Grijs

Pluspunten

• Goede eerste smartphone
  • Mooie afwerking
  • Stevige mobiel
  • Fijn om in broekzak te hebben
  • Mooie prijs

Minpunten

• Klein scherm
  • Veel te weinig geheugen
  • Laag RAM
  • Geen frontfacecamera
  • Geen flitser
  • Geen updates meer beschikbaar naar hogere android-versies
  • Loopt regelmatig vast

Inleiding:
De Samsung Galaxy Y is mijn eerste smartphone, wat ook het doel van Samsung is met deze budget-telefoon.

Dagelijks gebruik:
Als je de mobiel vaak gebruikt voor o.a. games wil hij regelmatig vastlopen of zegt hij dat het geheugen van de mobiel vol zit. Apps op de SD kaart zetten, lukt niet en de meeste games zijn niet eens beschikbaar voor deze telefoon, in de Play Store staat er dan dat de app niet beschikbaar is. Op een gegeven moment heeft deze mobiel zelfs mijn hele adresboek leeggemaakt uit zichzelf. Ik heb hem al een aantal keren moeten resetten, omdat hij te vaak vastliep. De accu ging aan het begin ongeveer twee dagen mee, maar nu moet ik hem elke middag opladen. Het scherm vind ik persoonlijk te klein en er zitten al een paar stippen op het midden van het scherm die ik er niet vanaf krijg.

Unboxing:
In de doos zat de Samsung Galaxy Y, een oplader, een microSD adapter en instructieboekjes in het Nederlands en Engels.

Slot:
Ik heb de telefoon anderhalf jaar geleden voor 90 euro aangeschaft, maar ik zou de telefoon echt niet aanraden aan de gemiddelde smartphonegebruiker. Als je alleen Whatsappt, YouTube bekijkt en een klein beetje op internet surft zou dit wel een goede mobiel kunnen zijn, maar voor mij is de Galaxy Y veel te klein, weinig geheugen en loopt hij vaak vast. Je kan dan beter een mid-range smartphone zoals de Motorola Moto G aanschaffen voor €190,- of bijvoorbeeld een low-end telefoon zoals de Nokia Lumia 520 voor €110,- .

Heb jij ook een Samsung Galaxy Y S5360 Grijs?

Ik vind dit geen goede review! Waar het feitelijk op neer komt, is dat je alle specificaties opsomt als negatief.
Da's net zoiets als een Fiat Panda kopen en op fora klagen dat 'ie de 300km/u niet haalt...

Ik loop een enkel negatief punt van je na:
Klein scherm. Wie koopt er nou een phone met 3inch scherm als 'ie dat te klein vindt.
Laag RAM. Staat gewoon in de specs.
Slechte camera. Bedoel je de resolutie (die gewoon in de specs staat)? Of ervaar je bv een blauw-zweem?
Geen flitser. Ehh, gewoon conform de specs hoor.
Geen update beschikbaar. Je kan van 2.3.5 naar 2.3.6, verder niet. De korte support is feitelijk een probleem van alle android toestellen (Apple doet dat beter). Bedenk ook dat dit een oud toestel is (waarom nog reviewen). De update kán trouwens niet agv het beperkte geheugen.

Ik heb zelf 2 van deze Samsung Y (1 gereviewd). Het is een instappertje. Met alle beperkingen ervan.

Er zijn wat truken beschikbaar (standaard linux/android, vermoed ik), om tóch te installeren op de SDcard of om het interne geheugen uit te breiden met een stukje SDcard.
Zelf heb ik deze truuk toegepast: http://www.how-android.co...stall-whatsapp-on-sd-card
Toch vind ik het vreemd dat kennissen met android 2.3.6 wel apps op de sd-kaart kunnen zetten maar mijn mobiel niet. Waarschijnlijk komt dat omdat Samsung android versie heeft bewerkt zoals alle fabrikanten doen, maar dat is dus een minpunt van het toestel.
Loopt de galaxy Y bij jou dan ook zo vaak vast? Of zegt hij dat apps onverwacht gestopt zijn terwijl ik die apps helemaal niet opstart. Mijn mobiel sluit af en toe ook gewoon internet af of andere apps plotseling.
En dat is misschien alleen bij mijn telefoon, maar dit is ook een review over mijn telefoon ;)
Het was ook mn eerste review, dus ik sta open voor verbeteringen en kritiek :) Zou u iets specifieker kunnen zijn in verbeterpunten?