D-Link DIR-850L Review

sleijpie 13 februari 2014, 5.576 views

D-Link DIR-850L

Pluspunten

• Veelzijdig
  • Wifi bereik en opties

Minpunten

• Wifi kanalen niet zelf te kiezen.

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 5
Gisteren de router binnen gekregen.
Bijgeleverd zat 1m Cat5 kabel. Handleiding & Quickstart guide(CD)
Ik heb deze router besteld met als doel om deze als Switch en Wifi Accespoint te gebruiken.
Eerste indruk is zeer positief. Ik noem me zelf geen dummy maar een boven gemiddelde gebruiker met netwerkervaring.
De standaard handleiding is voor mijn toepassing onvoldoende.
Echter de uitgebreide handleiding daarintegen bied voldoende informatie om het apparaat met enige try & error pogingen de router functionerend te krijgen voor mijn toepassing.

Het wifi bereik is vele malen beter dan het ziggo modem en mijn repeater.

De mogelijkheden met deze router, usb NAS, virtual Server zijn zeer uitgebreid. Enige voorkennis is wel aan te raden indien er geen gebruik gemaakt wordt van de standaart setup wizards. De uitgebreide handleiding biedt wel een duidelijke toelichting van de termen en opties in de FW.

Heb jij ook een D-Link DIR-850L?

Kanaal kiezen kan bij deze router wel, gister deze router gekocht en ingesteld en geen enkel probleem om het wifi kanaal te kiezen.
dan moet ik eens kijken of er een FW update is die ik nog niet heb geinstalleerd.
Hi, heb je geen problemen met wegvallende wifi verbinding? Ik neem aan dat je Ziggo modem zo'n Ubee is? Die van mij is EWV321B, ook een dual band modem/router en D-Link raakt erdoor (vermoed ik) helemaal van streek, geen last?

[Reactie gewijzigd door businka19 op 15 mei 2014 18:46]

Je probleem zal er in liggen dat de Wi-Fi kanalen elkaar storen. Ik heb bijvoorbeeld bij het modem gekozen voor een kanaal wat niet gebruikt werd. Wat ook wel eens het probleem kan zijn is dat de verschillende Wi-Fi types allemaal aan staan. Probeer die eens vast op G te zetten. Of heb jij bewapende muren?

Ik heb hier eigenlijk helemaal geen last meer van sinds deze in de woonkamer staat.
Ik neem aan dat kiezen voor het kanaal en vastzetten op b/g/n allemaal via webinterface van de router gebeurt? Dan ga ik dat proberen, gelukkig geen bewapende muren hier;)
Kanaal kiezen in deze router kan niet
Wat voor router had je eerst van ziggo? Ik ben deze router ook aan het overwegen om een betere wifi dekking te genereren :-) Hoeveel verder gaat je bereik tov je oude router?