Xiaomi Mi-Two S 32GB Review

tristan-v-a 11 februari 2014, 960 views

Xiaomi Mi-Two S 32GB

Pluspunten

• Erg mooi helder en scherp scherm
  • Erg snel met zijn Snapdragon 600
  • Verwisselbare accu
  • De lage prijs

Minpunten

• Scherm ligt boven de behuizing
  • Speakers gaat niet zo hard
  • Lastig om aan onderdelen te komen
  • Geen SD-slot (mocht 32 GB niet genoeg zijn)

Hoi,

Ik heb nu een aantal weken een Xiaomi Mi-2s in mijn bezit, dit leek me een goed moment om een review te schrijven.

Waarom heb ik de Xiaomi Mi-2s gekozen?
Ik heb 2,5 jaar veel plezier gehad met mijn HTC sensation, maar deze begon langzamer te worden, mede door een tekort aan RAM geheugen en kapot te gaan, het was dus tijd voor een vervanger.

Ik wilde graag een toestel met snelle hardware (Snapdragon 600/800, 2 GB RAM) en een verwisselbare accu, de camera maakte me niet erg veel uit.
Aangezien er op dit moment niet veel toestellen zijn met deze specificaties kwam ik al snel bij deze telefoon uit. (Ik wilde geen Samsung omdat het design en het gebruikte plastic me niet ligt).

Ook wilde ik genoeg opslag voor bijv. mijn muziek, dus heb ik de 32 GB versie gekozen.
De telefoon is met zijn nieuwprijs van 260.- niet duur te noemen, ook al had ik voor een telefoon met zulke specificaties best meer willen betalen.

Eerste gebruik
Toen ik de telefoon de eerste dag gebruikte merkte ik echt hoe snel en vloeiend alles ging, geen haperingen meer of lange zwarten schermen zoals ik bij mijn sensation gewend was.
De telefoon draait standaard Miui, dit is een rom waarin je niks terug herkend van het standaard stock android. Ik miste toch wel een beetje de stock android die de custom rom Cyanogenmod had op mijn HTC sensation, dus heb ik hierop ook stock android geflasht, waarna hij net als bij Miui erg stabiel bleef.
Op dat moment kon ik 30 van de 32 GB gebruiken.
Heb die dag ook even vlug antutu gedraaid, waarbij m'n score uitkwam op 26485, waarmee hij boven o.a de HTC one eindigt.

Bouwkwaliteit
De telefoon is erg stevig en ligt lekker in de hand, ookal bestaat deze grotendeels uit een plastic backcover.
Wat me wel tegenvalt is dat het scherm als het ware op de behuizing ligt, de hoeken van het scherm zijn nu erg kwetsbaar, ik heb hem laten vallen waardoor er een deuk in de linkerhoek is gekomen. ;(
Mocht je ooit iets kapot hebben aan je telefoon is het lastig om aan bijv. een nieuw scherm te komen, omdat dit toestel niet standaard in Europa wordt verkocht.

Scherm
Het scherm is met zijn HD ready resolutie en 4'3 inch erg scherp, pixels zijn niet te zien.
Ook zijn de kleuren erg mooi en is de telefoon buiten nog goed af te lezen door de hoge helderheid van het scherm.

Camera
De camera maakt voor mij prima foto's, je kunt ver op een gemaakte foto inzoomen zonder dat deze er vreselijk uit komt te zien, mede door zijn 13 MP, de flitser is erg fel waardoor er veel mee kan worden verlicht.

Geluid
Het geluid is zuiver voor een telefoon, maar niet erg hard, hopelijk dat dit in de toekomst nog kan worden verholpen door bijv. een update.

Batterij
De batterij duur is goed met de nieuwe rom, ik kan nu zo'n 12 uur doen met 1 accu lading van 2000 Mah.
Ik heb ook een grotere accu gekocht, deze heeft een capaciteit van 3000 Mah, met deze kom ik met ruim 30 procent over de dag door.

Bereik
Ik heb tot nu toe nog geen last gehad van bijv. het verliezen van signaal of geen 3g meer te hebben, dus zit dit wel goed.

De Xiaomi Mi-2s is een erg mooi en snel toestel, je vraagt je eigenlijk af hoe dit toestel voor zo'n lage prijs kan worden verkocht.
Het scherm is scherp en helder, de processor snel en het RAM geheugen is meer dan genoeg, een fatsoenlijke camera.
Ik zou deze telefoon iedereen aanraden, wel moet je dus opletten dat je hem niet laat vallen, door de schermranden.

Heb jij ook een Xiaomi Mi-Two S 32GB?