HTC Windows Phone 8S Geel Review

FoNnEke 11 februari 2014, laatste update op 11 februari 2014, 236 views

HTC Windows Phone 8S Geel

Pluspunten

• Windows
  • Snel
  • Mooi
  • Anders dan de "standaard"

Minpunten

• Weinig opslag geheugen.
  • Opslag geheugen kon je niet uitbreiden. (wel SD kaart maar hij slaat bijvoorbeeld mail toch altijd op in de telefoon zelf)
  • Na lang gebruik langzaam (door geheugen)
  • Accu, bij lange dagen net wat te zwak

Hallo Tweakers,

Ik heb een aantal weken geleden deze telefoon weg gedaan, was een mooi fijn toestel. Ben toen over gegaan naar de Mega(Zie Review), die ondertussen ook al gesneuveld is. En door ben gegaan naar de Acer(Zie Review). Nu kan ik best geloven dat ik redelijk snel mijn telefoons heb versleten, dat klopt. De laatste weken is het prijs. De HTC heb ik overigens bijna een jaar in bezit gehad. En dat is een prima toestel.

Gebruiksgemak:
Ik vond het een super fijn toestel, dit komt vooral omdat ik wel een beetje Windows minded ben. Heb al verschillende Android toestellen gehad en kan daar zelf niet altijd even goed aan wennen. Maar algemeen gezien denk ik dat dit een toestel is waar iedereen tevreden over kan zijn.

Design:
Het design van het toestel vond ik ook prima, gewoon net wat anders dan normaal door (bij mijn HTC dan) een leuke felle gele kleur te hebben aan de onderkant. Maakt het toch net allemaal wat anders dan anders.

bouwkwaliteit en afwerking:
Zoals altijd bij HTC was het een sterk toestel wat netjes afgewerkt word. Het "klepje" om je sim in te stoppen, ook de SD kaart kon hier in verwerkt worden. Mooi weg gewerkt, en wanneer je het toestel weer dicht had zag je nagenoeg niets van dit "klepje".

Stabiliteit & betrouwbaarheid:
Ik heb hier nooit wat over te klagen gehad, alleen door ruimte gebrek werd het richting het einde toe wat lastig. Dat is misschien ook wel beetje mijn eigen schuld geweest, ik verwijderde nooit mails of wat dan ook. Ik ben nog al van het "verzamelen" in dat opzicht.

Beeldkwaliteit opname:
Maakte prima filmpjes en foto's niet wauw. Maar dat kan je ook niet verwachten van een telefoon in deze prijs categorie. Het was gewoon goed, maar niets speciaals.

Prijs:
Prijs is prima voor een toestel van deze categorie, prijs kwaliteit doet zeker niet voor elkaar onder. Als je een goedkoop toestel zoekt, dan raad ik het ook zeker aan.

Bereik:
Ik heb met het toestel nooit problemen gehad in het opzicht van bereik. Dus voor zo ver ik dit goed kan beantwoorden, prima bereik.

Scherm:
Net scherm, ook dit is niet geweldig. Maar zeker goed voor de prijs die je voor het toestel betaald. Gewoon goed helder, en goede kijk hoeken.

Accuduur
Die vind ik niet geweldig, ook niet slecht maar zeker niet goed. Na een dagje gebruiken is hij ook echt leeg, je moet soms je best doen als je een lange dag hebt om het toestel de hele dag mee te kunnen laten gaan. Maar ook hier, niet slecht voor de prijs.

Heb jij ook een HTC Windows Phone 8S Geel?

Waarom zo'n lage algemene score, terwijl je voor de aparte onderdelen vrij hoge scores geeft?

Ik heb dit toestel een poos geleden van de hand gedaan door het kleine geheugen, maar verder is dit een prima smartphone!
Klopt, ik denk dat ik mis geklikt heb. Niet handig, bedankt voor het melden ik pas het even aan.

En inderdaad ! prima toestel ! ( op het geheugen na ! )