Specificaties 6,3" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy Mega 6.3 Zwart Review

FoNnEke 11 februari 2014, 661 views

Samsung Galaxy Mega 6.3 Zwart

Pluspunten

• Groot
  • Snel
  • prijs
  • Design
  • Phablet
  • Accuduur

Minpunten

• Groot kan een - punt zijn voor mensen met kleine handen

Hallo Tweakers

Dit is een van mijn snel versleten toestellen, komt door mezelf. Want laten vallen is geen goede optie ben ik achter gekomen. Het is wel echt een super goed toestel, ik kan echt niets anders zeggen dan dat. Ik zou iedereen die een groot toestel wil (Phablet) deze telefoon willen aanraden. Voor die prijs kan je gewoon geen betere vinden.

Bouwkwaliteit en afwerking:
De bouwkwaliteit is perfect, goed solide toestel en mooi afgewerkt. geen opstaande randjes of andere rare dingen maar gewoon echt goed gekeken naar het design.

Stabiliteit & betrouwbaarheid:
Ik kan hier niets meer van zeggen dan dat het een stabiel toestel is. Hij heeft in die weken dat ik hem had geen problemen gehad door software of wat dan ook. Alleen ook bij deze Samsung, zet alle "extra" software uit. Word hij veel sneller en stabieler van.

Beeldkwaliteit opname:
Prima camera, goede foto's. Goede filmpjes en leuke gadgets om leuke foto's en video's te maken.

Prijs:
Relatief laag voor zoon groot toestel. Ik kan je als je een Phablet wilt geen betere prijs / kwaliteit verhouding geven dan bij de Mega.

Featureset:
Het is van Samsung. Die stoppen duidelijk genoeg veel tijd in alles wat om hun toestellen heen kan. Of het nu de budget versie is van een toestel of echt het dikste toestel wat er is, Samsung zorgt altijd wel voor veel opties en leuke "hebbe dingetjes".

Scherm:
Super! Lekker groot, overzichtelijk helder en goed te zien wanneer er de zon op staat. Enige nadeel is, als je hem op de grond gooit dan niet meer :P

Bereik:
Perfect, niets op aan te merken.

Accuduur:
9.5 uit 10 als ik hem een punt moest geven. Ik gebruikte het toestel niet gek veel op de dag en dan ging hij toch zeker wel 3 hele dagen mee. Moet wel zeggen, dat ik hem echt hooguit half uurtje per dag echt in gebruik had. En de rest stand-by was.

Maar op dagen dat ik bijvoorbeeld ziek was en hem dus wel meer gebruikte halveerde dat naar ongeveer 1.5 dag met een volle accu. Ook hier valt veel winst te behalen door alle Apps die voor ge´nstalleerd zijn uit te schakelen.

Gebruiksgemak:
Dit is een beetje per "gebruiker" verschillend, ik vond het super. Maar andere vonden het onhandig omdat hij net wel net niet in je broekzak past, en je meestal met 2 handen het toestel moet bedienen. Voor mij is dat geen punt en ik heb op zich redelijk grote handen dus dan is het prima te doen. Als je echt kleine handjes hebt zou ik een keer in een winkel gaan " passen ".

Design:
Super mooi, net en strak. Ik kan er niet meer van maken.

Heb jij ook een Samsung Galaxy Mega 6.3 Zwart?

De grootte kun je niet echt als minpunt noemen, dat is een keuze van de koper.
Toch wel.
Ik heb m ook, en zijn grootste voordeel is af en toe ook zn grootste nadeel.