Crucial M500 mSata 480GB Review

Adion 8 februari 2014, 835 views

Crucial M500 mSata 480GB

Ik heb deze gekocht als upgrade voor de Dell XPS15, zodat ik snelheid en opslag kan combineren (480GB mSATA SSD + 1TB HDD)

Snelheid is voor zover ik weet zeer behoorlijk.

Ik heb hem nog maar enkele dagen in gebruik, dus over stabiliteit op langere termijn kan ik nog niets zeggen.
Alles werkt naar behoren. Snelheid is getest met CrystalDiskMark 3, en deze geeft schrijfsnelheden van 400MB/sec en leessnelheden tot 460MB/sec aan.
Vooral bij 4K reads zakt de snelheid in.

• Dell XPS 15 9530

Heb jij ook een Crucial M500 mSata 480GB?

"De installatie ging zonder problemen. Oude SSD eruit, deze erin, BIOS op AHCI instellen en dan via de windows 8 installatie partitioneren en formatteren."

Klein stukje tekst en een beetje laat. Maar het staat er wel in. Op het moment zelf op zoek naat een msata vandaar de late reactie.
De SSD is overigens nog steeds in gebruik zonder problemen.
Welke windows installatie heeft u gebruikt? Want ik ben al effe aan het proberen maar vindt het niet.