Specificaties Radiogestuurde muis en 1.500dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech Performance Mouse MX Review

Mausz 5 februari 2014, 1.109 views

Logitech Performance Mouse MX

Pluspunten

• Compleet pakket (ontvanger, verlenger, oplader, batterij, klein tasje)
  • Ligt lekker in de hand
  • Doet zijn werk prima

Minpunten

• Flink negatief punt: Hij produceert een hoge piep zodra je hem beweegt!

Ik schrijf deze review om mensen die deze muis willen aanschaffen erop te attenderen dat de Logitech Performance Mouse MX een storende productie fout kan hebben. Let op: Dit is niet bij alle MX-en het geval.

Ik gebruik de Logitech Performance Mouse MX voornamelijk draadloos, dit omdat de meegeleverde USB kabel niet erg flexibel is, en dus eigenlijk niet te gebruiken is als je precisie werk aan het verichten ben.

Het nadeel van het draadloos gebruiken van deze muis is dat hij een hoge frequentie produceert zodra je hem beweegt !! Niet alle mensen zullen deze hele hoge toon (20Hz-20kHz) kunnen horen, maar de mensen die dat wel kunnen zullen hier wellicht erg veel last van ondervinden (zoals ik).

Op het internet is een 'oplossing' te vinden door middel van het open schroeven van de muis, en dan de laser in te pakken met een stuk foam. Het is een beetje jammer dat deze handeling gedaan moet worden om van het geluid af te komen. Klik hier voor de zogenaamde oplossing.

Als je op het logitech forum of op amazon de reviews leest dan zie je dat dit probleem vaker voorkomt bij de MX serie.

Mijn tip:
Test hem in een stille ruimte voordat je hem aanschaft! +- 60 euro voor een muis die een storend geluid maakt tijdens het gebruik is niet best!

Buiten het geluid om is het een prima muis. Ik ben zeer tevreden over de prestaties. Je krijgt er een tasje bij waar een usb-adapter oplader bij zit, met een usb stick -ontvanger, en een verleng stuk voor deze ontvanger. Wat ik persoonlijk erg fijn vind is dat de muis geen cradle heeft. Dus zodra de accu leeg is, kan je gewoon de oplaad kabel erin stoppen en doorgaan met het gebruik. Met een cradle zal je hem eerst in de cradle moeten herladen voordat je verder kan.

Het geheel is prima. Indien je gehoor wat minder is en dus het geluid niet kan horen is het echt een top muis.

Heb jij ook een Logitech Performance Mouse MX?