Specificaties Netwerkschijf met 2TB opslag - Bekijk alle specificaties

WD My Cloud My Cloud 2TB Review

lgeraeds 5 februari 2014, laatste update op 5 februari 2014, 2.537 views

WD My Cloud My Cloud 2TB

Pluspunten

• Eenvoudig en vooral heel snel te installeren
  • Ideaal voor wie enkel wil back-uppen en opslaan
  • Prima snelheid
  • Mooi vormgegeven dus staat niet verkeerd als je hem op je bureau o.i.d. wil zetten

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Kwaliteit voeding Score: 4
Nadat mijn Lacie networkspace na 5 jaar trouwe dienst per ongeluk 2,5 meter naar beneden stuiterde weigerde hij nog enige dienst en werd het tijd voor iets nieuws. Ik gebruik een netwerkschijf puur voor opslag en back-up dus ik heb geen NAS nodig met torrent en NZB downloads, webserver, DHCP server en ga zo maar door. Dat scheelt dan alweer veel geld, want zoek je dat wel ben je al gauw minimaal net zoveel als voor deze schijf kwijt maar dan heb je nog geen schijven.

De installatie is eenvoudig. Even de setup downloaden van de WD website en binnen een paar minuten draait je schijf.

Er zit software bij om bestanden te kopiŽren naar de schijf en de schijf buitenshuis te benaderen. In mijn ogen is de software alleen voor dat laatste handig, binnenshuis kun je de schijf gewoon als netwerk share benaderen. Eventueel kun je een FTP server aanzetten op de schijf, dus dan heb je ook buitenshuis de software niet nodig.

De snelheid is voor een apparaat van deze prijs prima. 50MB/s via LAN. Via WiFi haal ik er iets minder maar goed, dat ligt dan ook aan m'n WiFi netwerk. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die dit te traag vinden, maar voor mijn incrementele back-ups is dit prima.

Over geluidsproductie e.d. vind ik het lastig oordelen, ik heb het apparaat opgeborgen in m'n meterkast dus geen idee of het apparaat hinderlijk veel geluid maakt als je er een uur naast zit.

• Dell Vostro 3460
  • Dell Inspiron 15R
  • Asrock ION 3D 152D
  • Humax 5100C
  • Humax 5200C
  • Samsung Galaxy Tab 2 10.1

Heb jij ook een WD My Cloud My Cloud 2TB?