Specificaties 250GB 2.5" (SATA-600) @ 540/520MB/s - Bekijk alle specificaties

Samsung 840 EVO 250GB Review

LaurenceMeijer 3 februari 2014, 2.843 views

Samsung 840 EVO 250GB

Pluspunten

• Snelle prestaties
  • Makkelijk aan te sluiten

Minpunten

• geen

Sinds een aantal dagen ben ik in het bezit van de 840 EVO 250 GB SSD schijf.

De algemene beoordeling op de schijf is uitstekend. Het was simpel aansluiten, windows installeren, en gaan met die banaan!
De prestatie (lees/schrijf snelheid die word belooft) word gehaald met SATA600 opstarten van windows en programma's gaat enorm snel.

Over de stabiliteit heb ik nog geen mening. Daarvoor heb ik de schijf net te kort. Ondanks dat, heb ik er tot nu toe geen problemen mee gehad.

Ondanks dat het een mooie schijf is vind ik de prijs toch nog ietsjes aan de hoge kant.

Heb jij ook een Samsung 840 EVO 250GB?

Meer advertenties

Ik zit zelf nog te twijfelen om RAPID in te schakelen op deze SSD, heb jij dit al toegepast en merk je daadwerkelijk ook verschil?
Beste Uberhood,

Zelf zat ik ook te twijfelen of ik dit zou inschakelen of niet.. net een uur voor je berichtje aan heb ik het ingeschakeld. Of ik dus echt kan zeggen of ik verbetering verneem, kan ik eigenlijk dus niet zeggen omdat de ervaring die ik met RAPID echt minimaal is.

Wat ik wel verneem is dat bijvoorbeeld het laden van Photoshop of Illustrator nu sneller gaat. Dus er is wel verschil. Maar of het veel is; nee niet extreem. maar goed, alle kleine beetje helpen natuurlijk. ;)
Je kunt zeggen dat de prijs aan de hoge kant is, maar toch valt dit ook wel mee. Als je bekijkt wat voor prestaties andere ssd's geven is dit één van de betere.

Ik heb 2 jaar geleden nog hetzelfde betaald voor een 64GB ssd. ;)
Sinds het gesneden brood een van de betere dingen op aard. :P
Prima prijs/prestatieverhouding.