TP-Link TL-WA830RE V2 Review

User1234 30 januari 2014, 1.004 views

TP-Link TL-WA830RE V2

Pluspunten

• Gemakkelijk te installeren

Minpunten

• Open kast (Gevaarlijk voor stof en vocht, direct op de printplaat)
  • Slecht bereik

Beheerbaarheid Score: 3
Het lijkt er op dat de v.2 (Blauwe kastjes) minder goed zijn dan de oude "rechthoekige witte kastjes" met hetzelfde typenummer. Bijzonder van de deksel is dat deze open is! Eventueel vocht gemorst op het kastje komt meteen in het inwendige op de printplaat. Wel heel erg goedkoop. Instellen is gemakkelijk, maar het bereik is dramatisch slecht! Op een meter afstand 86% gemeten met de WiFi analyzer app uit Cydia. Mijn Eminent (WiFi) router haalt met gemak 100% op 3 meter afstand.Daar waar de Eminent4570 een krachtig bereik heeft valt de TP-Link door de mand als het om zendvermogen gaat. Flauw signaal dat soms wel kan helpen, maar zeker niet het krachtige signaal die in staat is "dode" hoeken op te vullen zoals op de verpakking vermeld staat.
Verder zijn er op de V.2 (op dit moment) geen dd-wrt tweaks mogenlijk.
Erg fragiel, slechte en gevaarlijke behuizing en slecht bereik. Tupperware!

Heb jij ook een TP-Link TL-WA830RE V2?

Als pluspunt zou je dan de tupperwareprijs ook wel mogen vermelden :P. Die gatenkaas heb ik wel bij meer routers gezien, dient als warmteverliesverwerking.
De prijs is een tuperwareparty :-) Er wordt nauwelijks energie in warmte omgezet met die paar miliWatts, dus voor de koeling is het met deze repeater/WifiPoint zeker niet nodig. Dat er op deze manier gemakkelijk water op de printplaat vind ik link.
V1 vind ik persoonlijk dan ook heel wat fraaier dan deze V2 met hoogstwaarschijnlijk ook een andere (goedkopere) chipset.

Verder wil ik waarschuwen om bij het verdraaien van de antennes op te passen dat de connector niet meedraait! Ik heb op deze manier al eens een TP beschadigd door meedraaiende draatjes aan de connector aan de binnenkant van de behuizing!
Eigenlijk gewoon geen aanrader, ook niet voor deze prijs dus ;). Jammer, tp-link heeft ook wel leuk/goed spul ertussen voor prima prijzen (v1 van deze router om te beginnen inderdaad).