Samsung SCX4200 Review

nicktheprick 9 december 2008, 880 views

Samsung SCX4200

Pluspunten

• prijs/kwaliteit is in orde. heel goede service van Samsung. printkwaliteit is ok.

Minpunten

• melding dat tonercassette leeg is terwijl dit nog lang niet het geval is
  • lange opwarmtijd
  • knullige handinvoer

Printcapaciteit Score: 4
Printkwaliteit Score: 4
Voor de prijs van € 130,00 een multifuncition laser printer! Op zich mag je dan niet kritisch zijn, hoewel er natuurlijk wel enkele punten van kritiek zijn.
Zo duurt het vrij lang voordat het apparaat is opgewarmd vanuit standby; dit betekent dat de eerste printopdracht telkens ca. 20 seconden op zich laat wachten (hetgeen herinnert aan printers van 10 jaar geleden). Bij frequenter gebruik heb je er natuurlijk minder last van.
De meegeleverde software is ook vrij beperkt maar het werkt wel allemaal.
De handinvoer werkt niet optimaal - om ergernis te voorkomen stop ik de vellen maar in de lade.

Heel vervelend is de melding bij elke opdracht dat de tonercassette leeg is, terwijl ik nu al belachelijk lang doorprint zonder dat de kwaliteit van de afdrukken is afgenomen. (iemand een idee hoe de melding te onderdrukken??)

Verder even speciale aandacht voor de service van Samsung; hoewel ze dit heeft uitbesteedt aan een ander bedrijf niets dan lof hiervoor. Helaas is mijn apparaat in de beginfase 2x voor reparatie teruggestuurd. 1x deed het niet kopiëren en 1x deed het niks meer. Samsung doet niet moeilijk en laat het apparaat, zolang het in de garantie valt, gewoon maken. Snel en goed.
Je zou kunnen redeneren: koop gewoon goed dan hoef je ook niks terug te sturen. Dat klopt misschien maar ook dan kun je net een foute machine ertussen hebben.

Heb jij ook een Samsung SCX4200?

Je review staat gekoppeld aan de toner, lijkt me niet zo handig, dit is het product:
pricewatch: Samsung SCX-4200

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite