Steelseries 7H USB Headset Review

KrackliteNewbie 27 januari 2014, laatste update op 15 maart 2014, 501 views

Steelseries 7H USB Headset

Pluspunten

• 1. goede over ear speakers met (nep) leren en stoffen bekleding
  • 2. verbergbare microfoon
  • 3. goede geluidskwaliteit
  • 4. eenvoudig mee te nemen
  • 5. een subtiel design (niet te patserig).

Minpunten

• 1. Slechte bouwkwaliteit
  • 2. Prijs ifv bouwkwaliteit

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 4
Deze headset beoordeel ik negatief op basis van de bouwkwaliteit en de prijs die hiervoor wordt gevraagd. Jammer want dit product biedt alles wat ik zocht.

Drie punten van frustratie:

1. De headset is in drie onderdelen te demonteren maar de plastieken koppelstukken (foto 1) zijn op een onbegrijpelijke manier heel kwetsbaar ontworpen. Na enkele weken was het 'bruggetje' (in geel aangeduid in foto 2) al gebarsten waardoor de headset regelmatig uit elkaar gleed en op de grond viel. Na ekele keren kleven en herstellen is het nu helemaal afgebroken (foto 3).

2. De minuscule draaden voor het audiosignaal zijn het voorbije jaar al twee maal gebroken ter hoogte van de scharnieren in de schelpen. Ik heb deze zelf hersteld (draadje tussen gesoldeerd) omdat dit sowieso als wear & tear zou worden bestempeld.

3. Als het audiosnoer tegen je kleding schuurt, geeft dit een verrassend luid en storend geluid door aan de schelp.

Heb jij ook een Steelseries 7H USB Headset?

Addendum:
Bij de laatste poging tot herstelling blijkt dat nu ook één van de speakers zonder duidelijke reden defect is.

Exit Steelseries

[Reactie gewijzigd door Kracklite op 15 maart 2014 18:39]