Toshiba Satellite C55-A-1P7 Review

webd 26 januari 2014, 1.069 views

Toshiba Satellite C55-A-1P7

Pluspunten

• snelle processor
  • veel werkgeheugen
  • erg fijn toetsenbord
  • scherm voelt erg degelijk tijdens openen en dicht doen

Minpunten

• ietwat goedkoop voelende touchpad-knoppen
  • verticaal scollen mbv touchpad werkt niet standaard
  • toshiba is erg gul met overbodige programma's (lees: bloatware)

Lowbudget laptop met een goede prijs / prestatie-verhouding voor algemeen gebruik. Nu 1 maand in bezit.

Gebied me te zeggen dat dit mijn 2e is. De eerste heb ik namelijk direct teruggebracht. Reden? Bij thuiskomst bleek de doos al open te zijn geweest... verdacht. En vervolgens trof ik een aantal dode pixels in mn scherm aan. Scherm van de 2e is prima.

Voor de prijs van 577 zit er een snelle processor in (benchmarks vergeleken) en veel werkgeheugen (8 GB). Erg fijn! Dit waren mijn belangrijkste vereisten.

Na installatie direct alle bloatware verwijderd. Volgens mij is dit standaard bij Toshiba. Mijn eerste ervaring overigens met Windows 8 en het valt me alleszins mee. Positiever dan verwacht.

Energieverbruik
Nu een maandje in bezit en vandaag het energieverbruik getest, waarvan hier de resultaten:
  • Na 6 uur en 18 minuten (waarvan +/- 30 minuten idle) was het gedaan.
  • 9 minuten voortijdig kreeg ik de melding: 10% - Sluit stroom aan
  • 6 minuten later: 7% - Accu bijna leeg
Dit alles, met +/- 10 schermen geopend, energieschema op gebalanceerd en schermhelderheid op +/- 45%

Heb jij ook een Toshiba Satellite C55-A-1P7?