Specificaties 32GB microSDHC, §0,485 per GB - Bekijk alle specificaties

Transcend 32GB microSDHC Class 10 + SD adapter Review

JoWannes 25 januari 2014, 3.447 views

Transcend 32GB microSDHC Class 10 + SD adapter

Pluspunten

• Hoge leessnelheid, goede schrijfsnelheid
  • Gunstig geprijsd
  • Incl. SD adapter
  • Levenslange garantie
  • Incl. recovery software

Minpunten

• Verpakking kon iets handiger

Disclaimer: Deze review is vrij kort, voornamelijk bedoeld om een indicatie te geven van de snelheid van deze geheugenkaart.

Ik was onlangs op zoek naar een leuke microSDHC geheugenkaart voor in mijn tablet, een Asus Transformer Book. Hierbij dacht ik aan een capaciteit van zo'n 32GB, liefst een beetje een degelijke snelheid, en zacht geprijsd is altijd mooi meegenomen.

Er zijn best veel geheugenkaartjes die aan deze 3 criteria voldoen:

De meeste goedkope kaartjes zijn echter vrij laag gespecificeerd qua snelheidsklasse, vermoedelijk te wijten aan een (zeer) lage schrijfsnelheid. Dit kaartje is een van de goedkoopste die in de klasse UHS-Ix zit, wat een minimale sequentiŽle lees- en schrijfsnelheid van 10MB/s garandeert.

Overzichtje:
Bron: Wikipedia

Om te testen of dit kaartje z'n beloftes waar maakt, heb ik 2 benchmarks uitgevoerd, nml. CrystalDiskMark en HD Tune:

De sequentiŽle leessnelheid is verbazend goed, schrijfsnelheid zit flink boven de specificaties, prima dus wat mij betreft.

Update:
Ik heb de geheugenkaart ook eens gebenchmarkt in mijn tablet. De kaartlezer daar zit vermoedelijk op een USB 2.0 interface:

Dat is uiteraard jammer. Geheugenkaartjes worden sneller, maar zelfs nieuwe apparaten worden nog niet voorzien van kaartlezers die die snelheid ook kunnen benutten...

Naast levenslange garantie krijg je bij dit kaartje ook nog Transcend RecoveRx, software om verloren bestanden op het geheugenkaartje terug te vinden. Dit programma heb ik echter nog niet geprobeerd.

Ik ben ervan overtuigd dat ik een goede keuze gemaakt heb. :)

Heb jij ook een Transcend 32GB microSDHC Class 10 + SD adapter?

Bij mij iets trager, maar dat komt denk ik door de trage USB 2.0 kaartlezer in mijn laptop. Heb helaas geen USB 3.0 poorten, en dus ook geen USB 3.0 kaartlezer.

[Reactie gewijzigd door ThinkPad op 8 maart 2014 17:19]