Netgear WNA3100M Review

brianpauw 23 januari 2014, laatste update op 25 maart 2014, 848 views

Netgear WNA3100M

Pluspunten

• goedkoop

Minpunten

• nalatigheid van Netgear

Na een verhuizing had ik niet meer de mogelijkheid om mijn desktop via een kabel op de router aan te sluiten. De wna3100m ontvanger gekocht, aan het begin werkte hij het prima, internet was beduidend langzamer en ik had een hogere ping maar dit was te verwachten over een draadloos netwerk.

Na een upgrade naar 8.1 van 8.0 en de daarbij horende drivers gedownload te hebben, begon hij tijdens intensief internet gebruik te disconnecten en wilde hij een verbinding pas weer hervatten na resetten van de usb.
Dit was voornamelijk vervelend maar downloaden kon nog over mijn mobiel of laptop. Sinds een week nu disconnect hij elke paar seconden, mijn ping is niet meer onder 5000 en kan ik geen pagina meer laden zonder drie keer mijn usb te resetten.

Na netgear om hulp gevraagd te hebben, drivers opnieuw gedownload te hebben en op internet gevraagd te hebben kan ik niet anders dan tot de conclusie komen dat Netgear weinig tijd heft gestopt in het ontwikkelen van de drivers voor 8.1, ook na herhaaldelijk vragen voor clarity.

Koop dit product niet als je 8.1 hebt, koop dit product niet eens als je 8.0 hebt. Overweeg het voor de prijs als je win 7 hebt maar investeer die 15 euro in een lange kabel.

Heb jij ook een Netgear WNA3100M?

Wellicht, hopelijk zelfs.
Maar het is niet het netwerk: alleen mijn pc heeft er last van.
Het is niet de pc: via kabel is er niks aan de hand.
Het is niet de usb ingang: werkt prima met andere apparaten.
Het is niet bittorent :games, browers etc werken ook niet naar behoren.
Het is niet de dongel: werkt prima op een oude xp PC.
Het enige wat veranderd is tussen werken en niet werken is mijn OS, de enige voordehandliggende conclusie is dus de drivers
Leuk dingetje, maar naar een jaartje gebruik kan je er niks meer mee.
Ik kan nu niks intensief meer doen.

Drivers heb ik al opnieuw ge´nstalleert, maar games die ik voorheen met gemak kon draaien kan echt niet meer.

USB is ook prima. Dus eigelijk ben ik het wel eens met deze revieuw
(OS: windows 7)
Weet je zeker dat het niet gewoon aan wat anders ligt?
Kutste dongel ever. Niet kopen!