Sapphire R9 290 4GB GDDR5 Battlefield 4 Edition Review

shadow77 17 januari 2014, 876 views

Sapphire R9 290 4GB GDDR5 Battlefield 4 Edition

Pluspunten

• Snel
  • eenvoudig te installeren

Minpunten

Drivers en compatibiliteit Score: 5
"Het is tijd voor een nieuwe" waren de woorden van een vriend van me. En dus besloten we een nieuwe pc in elkaar te zetten. Deze keer zou de nadruk komen te liggen op een videokaart met hoofdletters! Er zijn nogal wat kaarten dus het stellen van criteria is echt nodig geweest Het eerste waar we de eisen aan hebben gesteld was het geheugen bandbreedte vervolgens de nominale videochip snelheid en vervolgens de geheugensnelheid. Ook geheugen grote en prijs waren mede bepalend maar ondergeschikt. Tweakers maakt het eenvoudig de juiste kaart te selecteren. en hoewel ieder zijn persoonlijke voorkeur kan hebben bleek deze videokaart aan alle eisen te voldoen.

Overzicht
De doos is groot. heel groot en dat hield veel goeds in petto voor de kaart. Veilig in gepakt in een kartonnen door met een blinkend slik hulsje met dito plaatje erop er omheen geschoven.
De inhoud is natuurlijk waar het om gaat. en deze is buiten de kaart om dik gevuld met alle extra's die je nodig zou kunnen hebben. duo crossfire, triple-crossfire en quadruple-crossfire
De kaart zelf is huge! alle R9 kaarten lijken op elkaar dus in dat opzicht zal het weinig uitmaken of je een Saphire of Asus in je kast hangt, maar het fan omkasting past prima bij het gekozen moederbord (review ASRock ASRock Fatal1ty X79 Champion http://tweakers.net/produ...atal1ty-x79-champion.html)

Montage
Hoewel de kaart lekker groot is bleek de aansluiting net zo gemakkelijk te gaan als een gemiddeld klein kaartje. twee afdekplaatsjes voor de Pci sloten en de klus was geklaard. De kaart heeft twee voeding aansluitingen nodig een acht en een zes pins. De omschrijving gaf aan dat we 750 watt nodig hebben om de kaart te laten functioneren, echter de 620 die er nu in hangt lijkt prima voldoende stroom te leveren om de klus te klaren.

Beeld kwaliteit
Dik in orde.

Benchmark
Op dit moment echt nog te kort in bezit om hier iets zinnigs over te zeggen , maar zodra we tijd hebben zullen we 'm eens flink op z'n staart trappen. We snappen dat jullie videofreaks hier graag naar kijken ( wij ook) maar nog even geduld :P

Minpuntje.
We liepen er tegen aan dat de DVI-I poorten niet netjes in het midden van de PCI-slot opening paste waardoor het aansluiten van een DVI kabel niet kon (de bovenkant van de uitgang zat tegen het ijzer aan) het lijkt er op dat dit aan de kast zelf lag (review Fractal Design Arc XL http://tweakers.net/produ...ractal-design-arc-xl.html), maar als er meer zijn die dit zelfde probleem hebbben horen we dat graag.

Heb jij ook een Sapphire R9 290 4GB GDDR5 Battlefield 4 Edition?

Reviews door de redactie

Meer advertenties

2way SLI, 3Way-SLI 4way-SLI
Knap SLI op AMD kaarten.
En waarom zo negatief over de prijs? Juist de 290 is onder de highend kaarten van dit moment het prijs/prestatiekanon.
[...]

Knap SLI op AMD kaarten.
Nee hoor niet negatief over de prijs, gewoon voldoende.
en bedankt , dom foutje sli... lekkere noobie actie... aangepast :)
Ik heb deze kaart ook maar het probleem van de DVI poort komt hier niet voor met een Corsair 800D.
ThnX! dan weten we dat het aan de kast ligt. toch goed ingeschat. ;)