Specificaties 650W (80 Plus Gold), semi-modulair - Bekijk alle specificaties

Cooler Master V650 Semi-Modular Review

nathan89 16 januari 2014, 1.166 views

Cooler Master V650 Semi-Modular

Pluspunten

• Zeer stabiele voeding
  • Zeer stil
  • EfficiŽnt

Minpunten

• Geen

Prestaties en stabiliteit Score: 5
Aansluitingen Score: 5
Uitrusting Score: 5
Koelvermogen Score: 5
Cooler Master VS-Series 650W

Inleiding:

Na het kopen van een mini itx behuizing met ingebouwde 600w voeding, wou ik toch wat meer voor de Gpu.
Toen kwam Cooler Master op de proppen met de VS series Gold 650w voeding.
Voor mijn systeem was dit een perfecte voeding, de V Semi-Modular voeding valt met zijn 92% efficiency bij een typical load makkelijk binnen de 80 PLUS Gold standaard. En kan deze extreme high efficiency ook bereiken bij een lagere load.

Uiterlijk:

Eenmaal het pakket thuis ontvangen met de voeding er in, komt een mooie stevige doos te voorschijn, een zwart/paarse doos met alle specificatie's er op gedrukt.Na het openen zie ik dat alles netjes in zakjes is gestopt, zelfs de voeding met de gekoppelde 24pins atx aansluiting zit los van elkaar in een zakje.
Nadat de voeding er uit is gehaald zien we de mooie zwarte behuizing van de voeding met bovenop een grijze plaat met het Cooler Master logo er op.
Aan de zijkant van de voeding zijn er sleuven in geperst deels voor de airflow in de behuizing (extra koeling).

Wat komt er allemaal mee bij de voeding:

MB 20+4 Pin x 1 (gesleevde kabel)
CPU12V 4+4 Pin x 1
PCI-e 6+2 Pin x 2 (gesleevde kabel)
SATA x 8
4Pin Peripheral x 6
4Pin Floppy x 1

Stabiliteit & Geluidsproductie

Aangezien ik geen dure meetapparatuur heb om het wattage te meter per kanaal heb ik een persoonlijke test gemaakt, ik heb de voeding 48u maximaal belast en de geluidsproductie gemeten op bepaalde punten.

-Idle modus: 24Db (Niet hoorbaar) @26įC
-2u Gameplay (Bf4 alle settings op het maximum bij 55 Fps): 27Db @ 35įC
-48u Maximaal belast:34Db @42įC

Hier nog de specificatie's van de site van Cooler Master:

Input Voltage 90-264Vac (Full Range)
Input stroom 9 - 4.5A
Input frequentie bereik 50 - 60Hz
PFC Active PFC (>0.9 typical)
Power Good Signal 100-500ms
Output Capaciteit 650W
Werktemperatuur 0~40?C
Fan 120mm intelligent ball bearing fan
Certificaten 80 Plus Gold

De geteste Cooler Master Vs-serie's 650 watt gold voeding is met zijn 92%efficiŽnt extreem efficiŽnt, en fluisterstil, zelfs onder full load is de voeding niet of nauwelijks hoorbaar!
In de prijsvergelijker komen we de voeding al voor § 87,89 tegen, voor een Gold gecertificeerde voeding is dit een zeer scherpe prijs!
Wil je een stabiel systeem bouwen of een energiezuinig systeem in een kleine behuizing wat ook nog eens goed koel blijft, dan is deze 650w voeding van Cooler Master echt een aanrader!

Heb jij ook een Cooler Master V650 Semi-Modular?

misschien is het nog handig om te vermelden in combinatie met welke hardware je deze voeding gebruikt
en hoe je deze efficientie hebt berekend / gemeten (want een leverancier op zijn blauwe ogen geloven is natuurlijk niet de tweakers manier :P, de waarheid moet meetbaar zijn ;))