HTC One 32GB Zilver - Reviews

Specificaties 4,7" • 1920x1080 (Full HD) • 32GB - Bekijk alle specificaties

HTC One 32GB Zilver Review

MCMXC 16 januari 2014, laatste update op 16 januari 2014, 805 views

HTC One 32GB Zilver

Pluspunten

• Design
  • Bouwkwaliteit
  • Materiaalkeuze
  • Beeldscherm
  • Boomsound Stereo Luidsprekers
  • Beats Audio
  • Android
  • Verschillende formaten
  • Kwaliteit "Low-light" foto's

Minpunten

• Plaatsing aan/uit knop en homebutton
  • Lag bij zware games

De HTC One is bijzonder mooi gebouwd. Naden zijn er niet, het materiaal gebruik is ideaal, het formaat is prima en het toestel ziet er algemeen gewoon heel mooi uit. Het toestel voelt dan ook stevig aan, en is absoluut premium te noemen.

Het gebruiksgemak van het toestel is wat minder goed, zo is de aan/uit knop wat lastig te bereiken. Ook de homebutton is raar geplaatst, hoewel ik hier na een dag al aan gewend was. Wel ligt het toestel door de ronding aan de achterkant prima in de hand, en heb je een comfortabele grip.

Het scherm is werkelijk onvoorstelbaar goed, naast de hoge resolutie (1080p) zijn ook contrast, helderheid en de kleurweergave bovengemiddeld goed. Sterker nog, ik betwijfel sterk dat ik ooit een toestel heb gezien wat dit beter deed, hoewel ik me kan herinneren net zo enthousiast te zijn geweest over HTC One X en 8x.

De software vond ik redelijk, deze heb ik na een paar uur heel zwaar aangepast, waardoor HTC Sense niet langer in gebruik is (nu Nova Launcher) en ook de icoontjes heb ik zelf aangepast, waardoor deze nu beter bij elkaar passen.

Concluderend is dit het beste Android toestel wat ik ooit heb gebruikt, wellicht zelfs de beste telefoon die ik ooit heb gebruikt. Het toestel is vooral qua design/bouwkwaliteit een enorme uitzondering binnen het huidige Android aanbod. Het is dan ook een enorme aanrader voor mensen die net als mij iPhone uiterlijk/bouw met Android aanpassingsmogelijkheden gemixed willen zien.

Voor een volledige review zie http://chrispallandt.word...ervanger-van-de-iphone-5/ .

Heb jij ook een HTC One 32GB Zilver?

Je had best je volledige review op tnet mogen posten hoor! Want die is een stuk mooier en vollediger dan deze review :)
@Dr_Luigi0 Klopt. Ik zou dat normaal ook liever hebben gedaan, maar ik heb me voorgenomen om een blog te beginnen met allerlei reviews over premium producten (een volledige review zou een bezoekje overbodig maken). Ik wil desalniettemin behoorlijk gaan bijdragen aan de content op Tweakers, gezien ik de site vaak gebruik om allerlei info te zoeken (de One heb ik grotendeels op basis van Tweakers besteld, zowel qua leverancier als toestel). Ik ben dan ook van plan deze review later nog bij te werken (en uit te breiden) wanneer mijn ervaring completer is, gezien ik het toestel nu pas een ruime week in mijn bezit heb.

@slaven84 Bedankt! Wat de camera betreft heb je helaas gelijk. In slechte licht omstandigheden is het allemaal best goed, maar daar buitenom is het niet echt toereikend. Ik zag toevallig vandaag wat foto's van een Lumia 920 op een Thunderbolt Display (Apple, 27 inch) en op dat formaat had die foto lang niet zo'n korrelig effect als de foto's van de One op zijn eigen scherm. Dat verschil was veel te groot (vooral gezien de One stukken duurder is). Ik gebruik mijn smartphones gelukkig nauwelijks voor kwaliteit foto's, en voor bijvoorbeeld Instagram is de One toereikend, maar het is absoluut een enorm verbeter punt voor de "M8". Ik ben er dan ook zeer benieuwd naar wat dit nieuwe model zal brengen.
Goede review, helemaal met je eens. Ik vind het ook een uitstekend toestel, enig nadeel vind ik de camera. Die is minder als die van zijn directe concurrenten (S4, iphone 5)