Amazon Kindle Fire HDX 16GB Zwart Review

Extrix 11 januari 2014, 1.243 views

Amazon Kindle Fire HDX 16GB Zwart

Pluspunten

• Kwaliteits/prijsverhouding
  • Beeld en geluid kwaliteit
  • Weegt echt vrij weinig
  • Snel opstarten
  • Lang mee op de accu
  • Mobiel

Minpunten

• Geen google Play store

Kindle Fire HDX 7 16GB

Mijn aller eerste review op tweakers.net. Ik ben heel vaak aan het experimenteren met tablets of smartphones uit het buitenland bijvoorbeeld china. Op dit moment heb ik een chinese smartphone en nu vorige week heb ik een tablet gezocht.

Ik ben dus bij de Kindle Fire HDX 7 uitgekomen. Deze tablet is een huismerk van Amazon. Er zijn twee verschillende versies de 7 inch en de 8.9 inch. Daarnaast heb je natuurlijk nog de 16 32 en 64GB en 4G optie.

Voor mij was het belangrijk dat ik een tablet zou kopen wat perfect zou aansluiten op mijn behoeftes. Ik ben iemand die bijvoorbeeld heel vaak series en films kijkt.

Ik vond echter ook belangrijk dat de Kwaliteit en prijs mooi in verhouding zijn. Ik wil een snelle tablet maar zo min mogelijk uitgeven.

Na enige tijd surfen kwam ik dus deze tablet tegen en heb ik de gok gewaagt. Full HD scherm goede DPI en een Quad core processor. Eigenlijk alles wat ik nodig had om mijn grootste hobby nog beter te kunnen uitvoeren(Series)

Ontvangst:
Ik heb de Kindle Fire vanuit UK bestelt. Dit heeft totaal 2 werkdagen geduurd. Dit was dus eigenlijk goed voor elkaar.

Verpakt in een simpel klein doosje met bescherming uiteraard. Geen extra accesoires bijgeleverd op een mini usb kabel om op te laden. Zit ook nog een UK oplaadstekker bij maar daar moet ik nog een omvorming voor halen.

Opladen kan ook eenvoudig via de pc maar dit duurd iets langer

Starten
De tablet is erg snel opgestort binnen 5 sec zit je in het besturingssysteem en kan je begin met wat je maar wilt doen.

besturingssysteem
Het besturingssysteem is android echter heeft Amazon een soort van eigen versie van gemaakt. Wat zijn voordelen en nadelen heeft.

Er zit geen play store in en dat is eigenlijk wel het grootste nadeel. Het andere nadeel is ook nog dat er veel software opzit standaard die ik niet kan gebruiken omdat ik niet woon in de US of UK.

Maar daarnaast is het wel een super strak uiterlijk wat Amazon er aan mee geeft en makkelijk in gebruik.

Veel mensen zullen gewoon een kale android versie erop willen hebben en dat is natuurlijk mogelijk.

Ik heb dat niet gedaan omdat ik alle apps kon installeren die ik nodig had: Netflix, Dropbox, Agenda, Word.

Beeldkwaliteit
Het beeld is echt heel mooi scherp en ik was daar direct van onder de indruk. 1080p super mooi, youtube streams harstikke mooi. Gewoon eigenlijk wat ik maar kon wensen.

Geluid
Zelfs het geluid welke de Kindle Fire produceert is van zeer goede kwaliteit.

Accuduur
De accu gaat naar mijn mening vrij lang mee. Heb soms hele dag spelletje gespeelt en zelfs dat hield de tablet 9 uur vol.

Vervolg
Ik hou het hier nu heel even bij. Ik zal morgen nog een screen toevoegen van de benchmark en een kort filmpje door mij gemaakt hoe ik de kindle gebruik. Dit is mijn eerste review tips zijn welkom

Heb jij ook een Amazon Kindle Fire HDX 16GB Zwart?

Bedankt voor de reactie. Op die website heb ik ook flink wat research op gedaan voor het geval dat ik het nodig vond.

maar omdat ik tot zoverre allles kon installeren wat ik nodig had. Heb ik me er nog niet in verdiept