Specificaties 5,2" display, 4G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

LG G2 16GB Zwart Review

Graizie 7 januari 2014, laatste update op 19 februari 2014, 2.596 views

LG G2 16GB Zwart

Pluspunten

• Mooi groot en helder scherm
  • Back buttons
  • Knockon
  • Heel snel
  • Geweldig goede accuduur

Minpunten

• Bouwkwaliteit ietsjes onder de maat
  • Software te speels
  • 5,2" voor mensen met kleine handen: net iets te groot
  • Bereik lijkt soms slecht

Review LG G2 van Graizie :)

Ik ga ook maar eens poging wagen voor een review. Mijn LG G2 gaat daarvan het middelpunt worden, het product waar een blik op geworpen wordt, de telefoon waar kritisch naar gekeken wordt, etc, etc. Maar eerst...... een stukje voorgeschiedenis. Want welke telefoons heb ik hiervoor zoal gehad? Best wel wat. Kijk voor de hele lijst maar eens op mijn profiel. Een greep daaruit: verschillende Samsungs, iPhone's, Blackberry's, Nexus toestellen, afijn. Momenteel de G2 dus.

Wat heb ik persoonlijk met telefoons? Ik werk in een T-Mobile winkel. Ik werk dus vrijwel dagelijks met alle merken en ik weet van alle merken de voor- en nadelen en kan deze ook vertalen in klantvoordelen. Ik vind het bijhouden van geruchten over de nieuwste telefoons ontzettend leuk en meestal heb ik daar bij mijn werk ook nog eens wat aan. Anyway: de G2

Waar ga ik het over hebben?
• De aankoop
• Accu
• Bereik
• Conclusie

De aankoop
Ik zat al heel lang op de G2 te azen, wat een prachtig toestel leek mij dat. Qua prijs kon ik er helaas lang niet aan komen. Toen de Nexus 5 uit het niets werd aangekondigd en een paar uur later al te bestellen was bij Belsimpel, was ik één van de eersten. Helaas heeft de Nexus mij niet kunnen overtuigen wegens het slechte geluid en de matige camera, zaken die later - so I've heard - opgelost zijn. Ik heb de G2 middels een vraagadvertentie in december op Tweakers verkregen. Ik word tot nu toe altijd helemaal blij van de mensen op V&A :)

De eerste indruk
Een eerste indruk wat betreft mijn eigen G2 was er niet echt, ik had 'm al vaak genoeg in mijn handen gehad in mijn winkel. Toch was het een magisch moment om het doosje te openen. Wat een toestel is het toch! Maar wel groot...... Ik heb wat kleine handen en dat is niet altijd even praktisch. Bij het aandoen: wat een scherm! Und so weiter. Alles mooi.

Software
Ja, de software van LG. Dat is wat. De één vindt het verschrikkelijk, kinderachtig, niet-aankoop-waardig. De ander zweert erbij. Ik vind het ietwat kinderachtig ogen, maar ik moet zeggen: alles went. Na een tijdje Nova Launcher met een KitKat skin gebruikt te hebben, ben ik toch weer teruggestapt op de LG Skin. Wel heb ik het toestel geroot en gebruik ik G2 Xposed om het één en ander te tweaken. Nog één klein, maar heel groot positief punt. Komtie: KNOCKON! Twee maal tikken op het scherm om de telefoon te ontwaken en hetzelfde om de telefoon weer in slaapstand te zetten. Werkt als een tierelier en zou standaard op elke telefoon moeten zitten.

Behuizing
Het toestel is van plastic en het voelt als plastic. Als ik op de achterkant tik klinkt het wat hol. Als ik wat 'knijp' in het toestel kraakt het. Nee, de bouwkwaliteit van de behuizing ben ik niet weg van. Toch is de telefoon me nu een keer of drie uit m'n handen geglipt - niet van heel hoog - en ik zie er helemaal niets van. Pluspuntje dus.

Back Buttons
Kleine toevoeging op het kopje behuizing. De back buttons. Het beste wat mij is overkomen in een telefoon wat betreft gebruikersgemak. Ook hierbij geldt: de één vindt het geweldig, de ander moet er niks van weten. Wat ik wel weet is dat ongeveer iedereen die het voor het eerste ziet het heel apart vindt. Maar nogmaals, alles went. Of nou ja, kan wennen. In mijn geval went het. Wat een uitvinding. Mijn vinger rust constant op de knop, ik weet 'm blindelings te vinden en ik hoef niet gauw meer terug naar een telefoon met een knop aan de zijkant a la Nexus 5. De telefoon gleed daarbij wel eens uit mijn hand bij het indrukken van de power knop, of ik maakte ineens een screenshot omdat ik blijkbaar ook de volume knop indrukte. Ja ja mensen, het leven met kleine handen gaat niet over rozen.

Scherm
Het scherm is perfect. Ik heb 'm eigenlijk altijd op volle helderheid. Scherp scherp scherp. Ook het feit dat de bezels zo smal zijn maakt het een hele mooie verschijning.

Camera
De telefoon schiet prima plaatjes. Ik ben geen fotograaf en maak louter foto's om vervolgens door te sturen op whatsapp. Of van mijn katten, maar dat mislukt toch altijd daar katten het natuurlijke instinct hebben van pose te veranderen zodra er een camera op ze gericht wordt. Pfff, katten. Oh ja de camera, die is voor een telefoon helemaal goed.

Accu
Kun je lang en breed over praten, die is superieur. Een dergelijke accuduur zul je niet snel in een toestel vinden. Ik heb niet veel technische kennis, maar LG heeft een nieuwe soort techniek gebruikt voor de accu. Hierbij zou ik er graag termen als 'componenten' en 'trapsgewijs' in willen gooien en dat zal vast kloppen, maar dat weet ik niet precies. Mijn ervaring is dat ik prima 2 dagen kan redden met fanatiek gebruik. Dan moet ik wel op de helderheid van mijn scherm letten. Dat doe ik niet, tweaker.net veel, game wat hier en daar, luister veel Deezer, hier en daar wat apps, vaaaaak per dag, en ga naar bed met 40%. Helderheid dus 100%. Conclusie van de accu: hallelujah wat goed.

Bereik
Op de 1 of andere manier valt mijn bereik om de zoveel tijd (lees: ongeveer om het half uur) weg voor 10 seconden. Ik heb Hi en ga straks over naar T-Mobile. Dit is de enige telefoon waarbij ik dat gehad heb en een andere simkaart heeft daarbij niet geholpen. Het lijkt in de telefoon te zitten. Valt me wat tegen.

Ik ben heel positief over dit toestel. Dit is denk ik één van de beste toestellen die ik ooit heb gehad. De telefoon is ontzettend snel, ziet er mooi uit en ligt goed in de hand. Ondanks dat is hij misschien net wat te groot voor mijn handen en de bouwkwaliteit valt me ietwat tegen. Maar zo lang de telefoon nog heel is hoor je mij daar verder niet meer over.

Toelichting foto's:
• Foto 1: Homescreen met Nova Launcher Prime;
• Foto 2: Huidige homescreen met 12hours als klokwidget;
• Foto 3: G2 incl. accessoires.

NB: dit was mijn eerste review. Feedback is welkom!

Graizie :)

Heb jij ook een LG G2 16GB Zwart?

Ik ben totaal niet voor Android, maar het scherm en het design van deze telefoon is echt ongeloofelijk.
Waarom staat al je tekst tussen de small tag? Kan wat mij betreft prima zonder. :)
Ik zat wat te experimenteren met de opmaak. Ik heb het aangepast. :)
Goede review, je hebt er duidelijk meer tijd aan besteed dan ik :)

Met betrekking tot de kinderachtige software van LG, wat bedoel je precies? Ik zie bijvoorbeeld alleen maar wat kinderachtige dingen wanneer ik de telefoon unlock in Gast Modus. Dat is overigens wel een leuke optie, door op verschillende manieren te unlocken opent de telefoon normaal of in gast modus. Wat dat betreft worden in onderstaande video nog wat aardige tips meegegeven die de moeite waard zijn te bekijken. http://www.youtube.com/watch?v=mO2mF1nCjrc
Thanks :) Het is allemaal nog steeds wat kort per punt, maar ach het is een eerste review. Wat betreft de 'kinderachtige' software: daarmee bedoel ik meer op het oog. Als je het zo bekijkt, ziet het er allemaal wat kinderlijk uit. De kleuren, de vormen, de icoontjes, de geluidjes, etc. Het is het voor mijn gevoel allemaal net niet. Neem bijvoorbeeld de druppeltjes bij een pattern unlock. Het is leuk, maar het mag van mij allemaal wel iets strakker en 'volwassener'.

Als ik de telefoon aan klanten laat zien, is dit vaak ook een eerste reactie van hen. Dat is wel grappig. Maar nogmaals, alles went en ik heb wat kunnen tweaken met G2 Xposed :) Ik zal je linkje overigens eens bekijken!
Hallo,
Goede review......zijn er veel verschillen in het scherm kwatilteit en snelheid?
Hoi Dimitri,
Thx :) in vergelijking met welk toestel bedoel je?
Is het rooten het waard denk je? Vindt het nogal risicovol en je verliest je garantie... twijfel door al die bloatware echt tussen nexus 5 en dit.
Het rooten was het voor mij absoluut waard, je kan gelijk net dat beetje extra met het toestel. Ik meen me te herinneren dat er ooit een jurisprudentie is uitgesproken (zeg ik dat zo juist?) over het rooten van je telefoon in combinatie met het eventuele verval van je garantie. Bron: nieuws: Garantie telefoons mag niet vervallen bij root of jailbreak

Ik maakte me daar dus ook geen zorgen om. Je kan je telefoons overigens ook gewoon unrooten. Rooten staat trouwens ook niet gelijk aan een custom rom, he? Als je je telefoon root, zie je daar in feite niks van. Je moet een zogenaamde 'root-checker' uit de Play Store downloaden om het te kunnen zien.

Ik zou het gewoon doen, maar je moet natuurlijk zelf weten! :)

Korte edit: niet alle bloatware van de G2 zou ik bestempelen als bloatware, er zitten ook erg handige dingetjes tussen! Maar ik geef toe: vanilla android heeft ook iets.

[Reactie gewijzigd door Graizie op 4 maart 2014 16:42]

mooie review, wel vind ik jammer dat je 2 dingen hebt weggelaten, de snapdragon 800 & de IR sensor. De snapdragon 800 was voor mij de reden om deze te kopen. De telefoon werkt als een tierelier en dat is voor mij belangrijker dan de back buttons(die overigens bij elke telefoon ergens anders zit dus wennen moet je toch wel). De toevoeging van de IR sensor is zeker ook niet mis, erg makkelijk en fijn je hebt het zo werkend bij elk apparaat, nooit meer een afstandsbediening zoeken, dat dit niet in andere telefoons zit is voor mij echt een vraag.
De snapdragon 800 is voor mij persoonlijk niet meer dan een leuke bijkomstigheid. Ik gebruik een dergelijke term vaker in mijn verkoopgesprek en ik merk ondanks dat de gemiddelde klant bij mij in de winkel het woord nog niet eens kan spellen, het toch zeer interessant vindt. Ik weet van mijzelf dat ik de allerbeste processor niet nodig heb. Ik speel geen zware spellen, etc. Natuurlijk is het fijn dat de telefoon zeer soepel loopt en de animaties geen lag vertonen oid, maar voor mij is het niet het belangrijkst.

De IR sensor daarentegen, ben ik inderdaad vergeten, maar dat heeft een reden. Ik heb de HTC One ook gehad en die sensor werkte echt subliem. Ik hoef je de werking er verder niet van uit te leggen lijkt me, maar ik kon op een redelijke afstand van de tv (metertje of vijf, zes) nog steeds alle apparatuur bedienen. Dan de LG: vanaf twee/drie meter vanaf m'n TV kastje kon ik al niet meer zappen. Ik kon dus niet op de bank zitten, en mijn telefoon als afstandsbediening gebruiken. Dat heb ik dus na de eerste dag al opgegeven, dat was teleurstellend maar woog niet heel zwaar voor mij. Omdat ik het maar 1 dagje gebruikt heb, ben ik het denk ik vergeten in de review mee te nemen!
Super fijne review en lekker uitgebreid zonder langdradig te worden :)
Ik heb mijn oog een poosje geleden laten vallen op de Samsung Note 3. Maar vind een abonnement met dit toestel simpelweg veel te duur.
Gisteren viel mijn oog op de LG G2 en na jouw review ben ik echt wel heel enthousiast. De prijs van een twee jarig abonnement is dan ook heel goed te doen! Ik ga strakjes dan ook naar de Hi winkel om het toestel in real life te bewonderen en wie weet direct mee naar huis te nemen!
Leuk om te horen! :) Ik zou persoonlijk ook voor de G2 gaan, boven een Note 3. Het enige wat ik goed vind aan de Note 3 zal de bouwkwaliteit zijn. Deze telefoon voelt wat steviger aan dan de G2. Desalniettemin vind ik persoonlijk de G2 een beter toestel.

Succes met de keuze :D
Bedoel je met bereik het wifi bereik?

mvg
Ik heb de telefoon al een hele tijd niet meer, maar voor zover ik het mij kan herinneren zat het puur in het mobiele netwerk. Wifi had ik volgens mij geen probleem mee. Ik heb wel eens een nieuwe simkaart gekregen, maar het probleem zat in het toestel. Was niet heel erg of zo en het viel maar af en toe op, ik zou het toestel er niet voor laten in ieder geval.
oke, bedankt voor de snelle reactie.