Specificaties GF GT630 (780MHz), 1GB DDR3 - Bekijk alle specificaties

PNY GeForce GT 630 1GB Review

LwDx 5 januari 2014, 546 views

PNY GeForce GT 630 1GB

Pluspunten

• Oudere games kunnen wellicht op een medium setting hoge frame rates behalen.
  • Drivers zijn zeer goed.
  • kaart is klein en 1 slot, past dus goed in veel kasten!
  • Kaart maakt niet veel lawaai.

Minpunten

• Dure kant voor de prestatie die de kaart te bieden heeft.

Drivers en compatibiliteit Score: 3
De PNY Geforce 630 1GB Videokaart, redelijk dure videokaart voor wat die te bieden heeft.

aankoopprijs was een kleine 60 euro maar eerlijk gezegd vond ik het het geld niet waard!

ben je opzoek naar een vidoekaart om leuk op te kunnen gamen, zoek dan verder. voor een kleine 10-30 euro meer heb je al een beginnende kaart die de iets modernere games op een leuke kwaliteit kan spelen.

Kijk hiervoor ook naar de R7 en R9 series van ATI
Kwa prijs/kwaliteit krijg je daadwerkelijk een leuke videokaart

Review van een R7 250 (kaart voor rond de 70 euro die voor mijn gevoel een stuk beter presteert) :

Uiteraard is de GT 630 wel geschikt voor Basic games zoals :

De Sims (Alles op High 1920 x 1080)
Call of Duty - Modern Warfare (Miedum graphics tijdens het spelen in 1920 x 1080)
Call of Duty - 3 - 2 -1 (Alles op High)

Maar alles wat daar boven komt dan houd het al aardig snel op!

Om gewoon je beeld op aan te kunnen sturen is deze videokaart ook goed bestemd, houd er wel rekening mee dat er al videokaarten zijn die de helft goedkoper zijn en vergelijkbare dingen kunnen.

Heb jij ook een PNY GeForce GT 630 1GB?

Ik las toevallig een paar dagen terug al je R7 review. Deze 630GT maar direct ingeruild:P?
Precies! vrijwel 2 tientjes meer uitgegeven en voor mijn gevoel een hoop betere prestatie!

Ook is het daadwerkelijk gewoon plug and play, geen voeding die verbonden moet worden met de kaart, 1 slot en natuurlijk dat die vrijwel geluidsloos is.

Zeker een aanrader!
Ik heb mijn zoektocht inmiddels min of meer beeindigd: ben uitgekomen op een HD7790.
Interessant! hopelijk bevalt de kaart je goed!

Maar je hebt nu neem ik aan wel een 2 slot kaart?
Ik ben bezig met het fixen van een nieuwe budget pc build en daar komt de kaart in.
In mijn huidige pc zit ook een 1 slots kaart, een GTS 450. Maar dat komt vooral door het compacte formaat van mijn pc -> http://images.highspeedba...e-SG31G2-S451-3132-ma.jpg
Wow, inderdaad ziet er compact uit! :)
Het is wel handig. Het neemt bijvoorbeeld nagenoeg geen ruimte in op mijn bureau. Echter is het bij upgraden helemaal niet handig. Omdat je eigenlijk altijd krap zit met de ruimte kan je er niet zomaar elke kaart in stoppen bijvoorbeeld. Je moet ten eerste letten of hij niet te veel stroom vraagt (PC heeft maar 250W PSU) en of hij qua afmetingen er wel in past. ook had ik inderdaad altijd dat 1-slots probleem, waardoor ik altijd low-profile kaarten moest kopen. Nieuwe budget game-pc'tje wordt gewoon met een grote logge kast. Lekker veel ruimte! :) :)
Watvoor kaart bedoel je voor 30 euro meer? ik ben me aan het oriŽnteren op een single slot Nvidea kaartje maar kan niets anders vinden dan een GT630.
Bijvoorbeeld een Geforce GT610, Bij de plaatselijke Mycom op te halen voor nog geen 35 euro...

Voorderest heb je ook nog ATI kaarten die over het algemeen goedkoop zijn.

Zou ik mogen vragen wat de plannen zijn om te doen met de kaart? (Gamen, Beeld aansturen, Bewerken)
Ik wil een beetje casual gamen. Ik bezit nu een GTX650TI maar die is te groot voor single slot itx behuizingen.
Ik ben momenteel in bezit van een R7 250 2GB kaart...
Deze koste me een kleine 70-80 euro. echter heb ik hier ook een kleine review van gemaakt!

productreview: Sapphire R7 250 2GB DDR3 Boost review door LwDx

Als je meer wilt weten zeg het maar!

ook wil ik nog kwijt over de PNY 630 dat hij casual games zeker wel gaat spelen, maar verwacht geen Battlefield 4 erop te spelen

(De GTX650TI is in zovere ik weet vergelijkbaar met de R7 250, al zie ik de Geforce kaart nog wel hogere scores scoren!)

[Reactie gewijzigd door LwDx op 5 januari 2014 16:50]