Specificaties Rad. R7 250 (1GHz), 2GB DDR3 - Bekijk alle specificaties

Sapphire R7 250 2GB D3 Review

LwDx 3 januari 2014, 3.102 views

Sapphire R7 250 2GB D3

Pluspunten

• 1 Slot
  • Minder dan 400Wat aan voeding nodig
  • Kleine en stille videokaart die gemakkelijk in bijna elke kast past
  • HDMI, DVI, VGA Ondersteuning
  • Gemakkelijk over te clocken met Software van ATI zelf
  • Goede Prijs/Kwaliteit verhouding
  • Ideaal voor de iets oudere games

Minpunten

• Tot nu toe geen kunnen vinden.

Drivers en compatibiliteit Score: 3
Sapphire R7 250 2GB Uitstekende videokaart voor mensen die niet teveel geld willen besteden aan een videokaart maar alsnog wel willen gamen!

Ik Gebruik deze kaart zelf in een 7-8 jaar oude workstation met een Intel Core 2 Duo E6750 met 3,5GB Ram De kaart past goed en is 1 slot groot. Het scherm wat aangesloten staat is een 19 inch HD Ready Scherm de revolutie die ik dan ook gebruik is 1440 x 900.

De bedoeling was om een zo goed mogelijke 1 slot videokaart te kunnen kopen voor een gangbare prijs, in de tijd dat ik deze kaart ook aankocht koste hij 74,99 euro.

Maar goed, waarom deze videokaart?
Prijs gezien is het een perfecte kaart om gewoon standaard je wat oudere games op full HD met alles erop en aan te kunnen spelen. zelf had ik voor het gemak deze videokaart op 2 schermen getest, zowel een 32 Inch full HD tv als een 19 inch Monitor (HD Ready)

De Games die getest werden waren:

Assassin's Creed 4 - Black Flag (23 FPS High - Full HD)
bioshock infinite (60 FPS Medium - 1440 x 900)
Call of duty - World at War (80 FPS Ultra - Full HD)
Call of Duty - Black ops (60 FPS High - Full HD)
Left 4 Death 2 (60 FPS High - Full HD)
Splintercell Blacklist (43 FPS medium - Full HD)

Ten eerste in Windows 7 Prestatie Index Scoorde de kaart een 6,9 en me processor een 6,1. Dit zou inhouden dat mijn processor een bottleneck zou wezen voor de videokaart, echter in de praktijk merkte ik dit wel!

Tijdens het spelen van de wat verouderde games (CoD - WoW, CoD - BO, Halo 2, Half life 2, Left 4 Death 2) kon ik de settings op het hoogste mogelijk zetten tijdens het spelen in 1080p. (Geen problemen met de Processor)

Tijdens het spelen van de wat nieuwere games merkte ik dan wel weer dat de videokaart het allemaal net niet aankon op "Ultra''
Spellen zoals Bioshock Infinite kon ik gemakkelijk op medium in 1080p spelen. Hier was dan ook spraken van 60 FPS meestal constant.

Alleen zodra ik eenmaal gebruik ging maken van games zoals Assassin's Creed 4 Black Flag, merkte ik dat me processor het niet aankon, op high settings had ik 23 FPS en zodra ik dan ook de settings naar ondere bracht naar low bleef het eigenlijks toch wel het zelfde....

Om het eentonige verhaal maar af te sluiten. een geweldige videokaart voor gebruik als je opzoek bent naar een videokaart die de games van rond 3-7 jaar geleden op ultra wilt gaan spelen. echter raad ik deze kaart niet aan voor mensen die de nieuwste games zoals Battlefield 4 of Watch Dogs willen spelen.

Heb jij ook een Sapphire R7 250 2GB D3?

Heb je ook wat benchmarks gedraaid met die spellen? Bioshock heeft een vrij uitgebreide util erbij zitten.
De Windows Experience Index zegt eigenlijk helemaal niets, dus is het wel interessant om 'harde getallen' te zien van dit kaartje.
Ik ben namelijk wel benieuwd hoe een kaartje als deze nog presteert ten opzichte van bijv de 270Xen.
Beste TERW_DAN,

Ik heb inderdaad ook de Benchmark van Bioshock gedraaid, echter deed dit wel op het scherm van (1400 x 900) Tijdens High kreeg ik gemiddeld 47FPS.

In medium speelde ik de meeste games, niet omdat ik 47FPS aan de lage kant vindt maar omdat ik een Console heb als ik echt wil gaan gamen. (Tv Controller in de hand en op de bank is toch echt mijn voorkeur)

Tijdens het spelen van het spel in Medium had ik (Revolutie "1400 x 900'') 54 Gemiddeld.
het meeste ging het toch echt wel om 60 FPS die constant bleef maar hier en daar tijdens lichtinvallen verloor die FPS en kwam het neer op 50 -/+ FPS

Sorry voor het aantal weinig foto's! ik kan om de een of andere reden andere niet uploaden!
Nogmaals houd er rekening mee dat ik op een simpele 7 jaar oude pc zit te spelen en de kaart in een PCI Express 1.0 slot zit terwijl de kaart zelf PCI Express 3.0 is
Is het mogelijk dat je de benchmarks ook eens met je gt630 doet zodat we het verschil kunnen zien?
Niet meer mogelijk, ik heb de PNY 630 niet meer.
De kaart was voor mij te langzaam presterend, wil je leuk gamen raad ik je aan om voor deze kaart of zelf voor de R7 260x te gaan...

Echter praten we hier wel over budget videokaarten, dus battlefield 4 zul je niet op ultra spelen, zelfde geld voor de Geforce 630... deze kaart (Tenminste van PNY) raad ik niet aan voor mensen die gewoon de wat oudere games willen spelen. Dan raad ik deze 10 maal liever aan!

ben je echter wel ge´nteresseerd in het spellen van Battlefield 4/Call of duty Ghost (Alle nieuwe titels) raad ik je aan om te gaan kijken naar de Geforce 660, of R9 270/R9 270x..
Leuk om je review te lezen:).

Ik had een jaar geleden dezelfde missie. MijnPC is ook al redelijk verouderd. Toen de Zotac GeForce GTS 450 Eco Edition 2GB gekocht. Dit vooral omdat mijn PSU momenteel maar 250Watt is. Daarnaast had ik ook maar 1 slot ruimte.

Ik gebruik mijn GPU icm. een e7500 dual-core @ 2.93Ghz, ook op 3.5GB Ram. Momenteel aan het kijken voor een beter maar ''budget'' opvolgpc'tje. Toch draai ik met mijn huidige pc spellen zoals League of Legends makkelijk op high settings en Red Alert 3 idem op 1920x1080. CS GO gaat ook prima op de medium settings.

Hoe zou de R7 250 2GB zijn in vergelijking met mijn GTS 450 2gb?
Ten eerste, dankje voor het compliment!

Ten 2de, ik denk dat de GTS 450 momenteel een goede combi is voor je processor. zelf vindt ik mijn processor een bottleneck voor de videokaart! vooral spellen zoals battlefield 4, die een quadcore vragen zie je de processor al 100% aangeven en hicken met frames!

en om heel eerlijk te zijn, ik ben niet zozeer op de hoogte van de GTS 450, ziet er wel uit dat de kaart leuk is aangezien het je PSU van 250 kan hebben. zelf heb ik 365 PSU en ik heb zo het gevoel dat mijn R7 250 meer nodig heeft om optimaal te kunnen werken :(

maar wat raad ik je momenteel aan? : Misschien wellicht een nieuw Computer setje, je hebt een LGA 775 Socket, een QuadCore processor via marktplaats vinden is zo gedaan! :D geheugen naar 6GB gooien, en misschien een iets krachtigere PSU.... als je dan de R7 250 aankoopt zal je zeker wel een leuk setje hebben. wel raad ik je ook nog aan om als je bijvoorbeeld een nieuwe kast aanschaft die wel 2 slotten aankan een R9 270 te nemen! na reviews na gekeken te hebben van die kaart lijkt dat me zeker een aanrader :)

Mocht je nog iets willen weten, ik hoor het graag!
Waarom ben je eigenlijk niet voor een GDDR5-versie gegaan? pricewatch: Gigabyte GV-R725OC-1GI
Geen reden erachter..
Deze heeft 2GB, die heeft 1GB GDDR5.

Verschil lijkt me daarom ook niet super groot. plus, ik maak gebruik van een Intel core 2 duo die nogal een bottleneck vormt voor zowel beiden kaarten.....
Mooie kaart, heb hem zelf ook! Heeft u geen last van dat de kaart heel erg warm word naar een tijdje?
Zou deze videokaart samen met 6gb ram en een fm2 a10 6300k overwatch aan kunnen op medium settings en 1400x900 zo ja hoeveel fps denk je dat ik dan ongeveer krijg
Als ik de foto bekijk dan zie ik dat de koeler behoorlijk uitsteekt boven de 1 slot. Is dit echt een enkel slot? Heb meer het idee de achterplaat is 1 slot en de koeling neemt 1,5 a 2 slot in. Het slot ernaast is in elk geval niet bruikbaar meer. (zo zie ik het op de foto.