Specificaties HTPC, 3 interne bays - Bekijk alle specificaties

Antec New Solution NSK1380 Review

Zudha 22 november 2008, 2.774 views

Antec New Solution NSK1380

Pluspunten

• Design, compact.

Minpunten

• Niet geruisloos.

Kwaliteit voeding Score: 3
Een mooi kastje, redelijk klein. Wel gewoon van kunstof, maar daardoor wel licht. Voordeel ten opzichte van andere kleine behuizingen of htpc kasten is dat hier totaal drie HD's in kunnen en 1 DVD schrijver. Mijn lellijke oude bagger plastic dvd schrijver zit mooi achter het zwarte klepje van de kast.

Verder is er nog wat ruimte voor uitbreidingskaarten waar ik geen gebruik van maak los van het componenten + SHVS video output paneeltje van mijn gigabyte moederbord met on board gfx. Ik weet niet of je er een grotere processor koeler op kan zetten, ik gebruik de standaard koeler van AMD gebruik de features van amd om de clock omlaag te zettem en de fanspeed waardoor de cpu koeler nauwelijks hoorbaar is. De casefan is een klein pci bracket fan die niet echt veel koelt. Die heb ik via zelf gemaakt schakelaartje uitgezet. Geen probleem want de temp loopt niet op. De voeding is dan de enige component die je nog hoort. Echt veel herrie maakt ie niet maar voor een HTPC kan het stiller (moet eigenlijk onhoorbaar zijn vind ik). Maar ik gebruik hem als huiskamer PC met een lange kabel naar de tv en een draadloos trust vista toetsenbord (die overigens goed bevalt).

.Montage van de PC ging prima, maar wel lastiger dan een midi kast vanwege de compacte inhoud. Maar de kast is slim gebouwd.

• GA-MA69GM-S2H
  • AMD X2 5400+

Heb jij ook een Antec New Solution NSK1380?

Ik heb de kast zelf ook voor een htpc in de woonkamer. Het grote voordeel voor mij is de geringe diepte: de kast past zo prima in een reguliere ikea boekenkast achter een deurtje: foto's van mijn situatie: klik (een van de laatste foto's)
Waar slaat die waardering trouwens op? Het is toch duidelijk? Dus als ik de moeite neem om een review te schrijven, dan wordt dat met een lage waardering beloond?
Niet om heel flauw te zijn maar deze review is nogal .. euhm.. kort door de bocht.
Precies. Mensen geven al snel een hogere waardering als er foto's bij staan en uitgebreide verhalen over geluid, koeling, etc.