Specificaties 16GB USB 3.0-stick - Bekijk alle specificaties

Sharkoon Flexi-Drive Sprint Plus 16GB Blauw Review

uvolte 2 januari 2014, 260 views

Sharkoon Flexi-Drive Sprint Plus 16GB Blauw

Pluspunten

• leesnelheid

Minpunten

• schrijfsnelheid
  • prijs

Er valt niet veel te vertellen het is inmiddels een USB stick, ik vind het formaat meevallen, best wel klein ten opzichte van mijn oudere sticks, bouwkwaliteit is gewoon plastic.

Aangezien ik geen zin had om een dag te wachten heb ik deze maar opgehaald bij een voor mij lokale winkel voor rond de 16euro.

Ik heb even snel een aantal HD Tune tests gedaan zodat ik deze hier kan achterlaten, vind het zelf ook altijd nuttig om reviews te lezen maar van USB sticks zijn er niet veel, waarschijnlijk komt dit ook omdat er zo veel worden aangeboden en de types constant veranderd blijven worden.

Zou nog zelf eens even naar andere reviews moeten kijken maar het lijkt erop dat de minimum schrijfsnelheid wel erg laag ligt. (3.4MBs)

De leessnelheid lijkt wel prima in orde aangezien de gemiddelde snelheid op bijna 180MBs ligt terwijl er met 160 geadverteerd word.

De overige tests zeggen mij eerlijk gezegd niet zo veel, maar heb ze in ieder geval toegevoegd voor de liefhebber.

Deze ga ik gebruiken in mijn Rasperry Pi dus kan hem niet meer verder testen.

Heb jij ook een Sharkoon Flexi-Drive Sprint Plus 16GB Blauw?

Ik ben heel nieuwsgierig hoe deze stick uiteindelijk werkt in je Pi ? Ik was op zoek naar een stick voor exact hetzelfde doel :)

Was wel verbaasd over de schrijfsnelheid.... voor een Pi, zou dat nog van belang kunnen zijn als je een mediabibliotheek aanmaakt. Wellicht dat deze stick met schrijven toch sneller werkt in de Pi ?

tia !