Specificaties 2,2" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung U700 Zilver Review

foppe-jan 19 november 2008, laatste update op 26 maart 2010, 396 views

Samsung U700 Zilver

Pluspunten

• klein
  • licht
  • elegant

Minpunten

• batterijduur loopt m.i. vrij sterk terug, (ook?) bij licht gebruik
  • Bouwkwaliteit=prut

(Ik schrijf deze review slechts als een aanvulling op de langere die hier al te vinden is.)
Ik ben het in grote lijnen met zijn review eens, maar ik wilde toch een paar dingen opnoemen:

Accuduur
De batterijduur is ondertussen nog ong. 60% van de begin-duur, zeker wanneer ik kijk naar de standby tijd. deze was eerst 10 dagen (met ca. 20mins bellen), en nu ongeveer 6 dagen.

Gebruiksgemak
Daarnaast is het adresboek vrij traag als je ervoor kiest foto's te hangen aan de contactpersonen, en duurt ook het openen (ca. 50 contacts; geen foto's) toch nog wel een seconde (itt 1/4s voor het openen van het menu) (XXGG3 firmware, geen idee of nieuwere dit zouden kunnen verhelpen, maar ik zie op fora eigenlijk nergens staan dat latere beter zouden zijn)
Daarnaast is het ook onmogelijk de internetknop een andere functie te geven (ik gebruik hem niet, en zelfs als ik een inet-abo zou hebben zou ik die nog steeds niet op die plaats willen hebben zitten).

Bereik
Het grote nadeel van deze telefoon op dit moment is echter dat hij 3G ondersteunt (i.t.t. de u600).
Ik zit namelijk bij T-Mobile, en hun 3G-dekking is werkelijk ontzettend wispelturig.
Vooral in de trein tussen Groningen en Amersfoort (Amersfoort-Amsterdam is iets beter).
Ik meen te hebben gezien dat ook iPhone bezitters hierover klagen, maar als de telf dus te snel van torens wisselt, of als er onvoldoende torens beschikbaar zijn (ook deze telefoon lijkt meer dan 1 toren te willen gebruiken voor 3G verbindingen; ik weet niet of dit noodzakelijk is, of dat het gewoon nog 'moeilijk' is 3G gesprekken door te geven van 1 toren naar een volgende voor T-Mobile, maar het gaat bijna altijd fout), ook als je 'gewoon' belt.
En ik maak het dan eigenlijk elke keer mee dat, als ik vanuit Groningen het midden van Station Assen bereik, mijn verbinding/gesprek verbroken wordt.
En dit maakt bellen erg onhandig op dat traject (Dit was een half jaar terug nog niet het geval, omdat er toen vaak alleen nog maar GPRS dekking was, en die schijnbaar robuuster is, of niet wordt gebruikt voor gewoon bellen ofzo.

Conclusietje
Deze bezwaren terzijde echter vind ik het een prima telefoon. ik had hiervoor een Nokia 3650 (lelijk onding), en daarvoor een N5210 (die vrolijk met mij meereisde door AustraliŽ, maar waarvan de batterij waardeloos was), en ik vind deze Samsung echt 100x beter dan beide.

Update: Flex cable tussen boven- en onderkant is versleten, dus touch pad doet het niet meer, tenzij de telefoon dicht zit. Extreem kansloos.

Heb jij ook een Samsung U700 Zilver?