Sony Vaio VGN-FW21E Review

Trudy1961Newbie 19 november 2008, laatste update op 19 november 2008, 2.185 views

Sony Vaio VGN-FW21E

Pluspunten

• Het is een mooie laptop, degelijk en voorzien van een fijn toetsenbord.

Minpunten

• touchpad is er gevoelig

Ik betaalde 995,.00 voor mijn vaio FW21E . Ben verre van tevreden. Kan geen hersteldisk maken, heb oncomplete kaders waardoor hersteldisks en updates niet uitvoerbaar zijn. Heb al diverse keren met de helpdesk gebeld waar het probleem herkend werd, Fout in de software , wordt aan gewerkt. Ben nog steeds in afwachting van...... Had meer waar voor mijn dure euro's verwacht. De laptop is verder degelijk wat betreft behuizing. Het nieuwe formaat 16'4 is bijzonder prettig en het beeld is helder en duidelijk. Het toetsenbord met afstand tussen elke toest werkt prettig.Hoop dat het software probleem door middel van de mij toegestuurde hersteldisks opgelost kan worden. Heb al heel wat telefonische tijd doorgebracht met helpdeskmedewerkers van Sony. Ben benieuwd of meer FW21E gebruikers deze problemen herkennen en hiervoor een passende oplossing weten.

Heb jij ook een Sony Vaio VGN-FW21E?

Een kort review of is het een verhaal over een hersteldisk die je nog opgestuurd zou krijgen. ;)
het is meer een geval van frustratie :( ... Koop nl niet elke week een nieuw notebook
Begrijpelijk, maar het zegt verder weinig over de notebook zelf en is dus geen review maar slechts een voorbeeld van 1 persoon's negatieve ervaring. Daarbij zijn de meeste van deze problemen vaak terug te voeren op incompetentie van de gebruikers, je had bv ook gewoon Vista opnieuw kunnen installeren en de overige applicaties via Sony's website kunnen downloaden zodat je 2 uurtjes later toch gewoon met je nieuwe notebook aan de slag had gekund. Wel vind ik het een beetje absurd dat je tegenwoordig je herstel schrijven zelf moet branden ipv dat je ze kant en klaar bij een dergelijk product krijgt zoals ooit gebruikelijk was, maar je, dat schijnt de trend te zijn. Succes met je herstel schijven in ieder geval, ik hoop dat je daarna alsnog van je nieuwe aanwinst kunt genieten. Wie weet schrijf je straks toch nog een echte review ;)
Ik heb een vergelijkbaar probleem. Enkele maanden geleden ook dit model gekocht en nu aangezien ik het tijd vond voor een clean install blijkt dat ik helemaal geen recovery disks kan branden... De partitie waarop die gegevens zouden moeten staan bestaat niet volgens het recovery center. Dit terwijl ik nooit geformatteerd heb, geen partities heb gemaakt of verwijderd, ik heb niet eens gedefragmenteerd!
Sony is zo lief om aan te bieden om de hersteldisks op te sturen, nadat ik maar liefst 43 euro betaald heb!

Belachelijk dat je zelf een hersteldisk moet branden, zeker als je bedenkt dat een gebrande CD zo'n korte gegarandeerde(!) levensduur heeft (lees bijvoorbeeld: http://www.infoworld.com/...-life-span-burned-cds-077).Een netjes bijgeleverde CD kent dit probleem véél minder.

Naar mijn mening gewoon een hardware-probleem (de HDD moet een fout hebben, ofwel een belangrijk stuk data gemist hebben bij aanschaf), en dus een probleem waar ik niet voor ga opdraaien.

Overigens, evenals de reviewer, verder erg tevreden over de laptop. Mooi model, werkt vlot, typt prettig.
Jammer dat een dusdanig gerenommeerd merk het dan alsnog laat stuklopen op de service.
Maak je toch gewoon met Norton Ghost een image op je blu-ray }>
Het is een Blu-ray lezer, geen schrijver ;)

Ik heb hem ook, en moet zeggen dat ik erg tevreden ben erover. Geen problemen met hersteldisks gehad eerlijk gezegd.
Daarom kan ik me dus geen problemen met hersteldisks herinneren, heb er helemaal geen gemaakt bij dit model...