Specificaties 15,6" (1920x1080), 500GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus N550JV-CN270H Review

Tod 29 december 2013, laatste update op 1 oktober 2014, 3.657 views

Asus N550JV-CN270H

Pluspunten

• Goede scherm
  • Solide design
  • Goede prijs voor prestaties (mits SSD)
  • Redelijk gewicht
  • Redelijke prijs

Minpunten

• Krasgevoelige achterkant
  • Hoeveelheid bloatware
  • Kapotte aansluiting/subwoofer
  • Bluetooth werkt niet
  • Audiojack na 10 maanden kapot

Deze laptop heb ik deze laptop een week geleden gekocht. Ik kocht hem vooral omdat ik goede reviews had gelezen van mede-tweakers en ik het gewoon een erg mooie laptop vond. Deze review zal niet erg uitgebreid zijn, maar ik hoop jullie toch nog enigszins te informeren.

Scherm
De voornaamste reden om deze laptop aan te schaffen is natuurlijk het scherm. Het scherm is erg goed. Er is geen sprake van bleeding en je kan prima werken met fel licht op de achtergrond. Het scherm is kantelbaar tot ongeveer 150 graden. De kijkhoeken zijn zoals bekend ook uitstekend, op het scherm valt niets aan te merken in mijn ogen.

Toetsenbord
Ik vind het toetsenbord erg fijn tikken, het typt in ieder geval sneller en fijner dan mijn toetsenbord dat bij mijn desktop zit van HP.

Geluid
Kan ik weinig over zeggen, de meegeleverde subwoofer werkt niet - ik weet niet of het aan de aansluiting of aan de subwoofer zelf ligt. Het geluid zonder subwoofer is redelijk schel, maar niet zo matig als bij andere laptops.

Touchpad
FIjn, doet geen ongewenste dingen, maar verwacht er geen wonders van.

Snelheid
Ik heb deze laptop gekocht met de intentie om er zo snel mogelijk een SSD in te plaatsen. Ik moet zeggen dat de snelheid met de HDD ook nog wel redelijk was. Het was lang niet zo slecht als ik had verwacht. Toch zou ik iedereen aan raden om een SSD te kopen. De laptop start met SSD binnen 10 seconden op. Het openen van photoshop en dergelijke gaat ook bijzonder snel. De SSD maakt van je laptop echt een snelheidswonder. Voor het plaatsen van de SSD heb je wel een speciale schroevendraaier nodig (TORX 5). Ik heb de mijne gehaald bij de Praxis. Binnenin de laptop had ik ook nog twee verschillende schroevendraaiers nodig, maar ik denk dat de meeste mensen die wel hebben. Ik heb er nog veel mee gegamet, maar ben dit wel van plan. Age of Empires 2 ging in ieder geval prima :P

Accuduur
Onder normaal gebruik (Powerpoint, Word en internetten) gaat de laptop tussen de drie en de vier uur mee. Bij het kijken van films haalt hij net aan 2,5 uur. Brightness staat bij mij net over de helft in alle gevallen. Als ik game, dan zit de laptop altijd vast aan de netstroom, over die situatie kan ik niets zeggen. De laptop laat bijzonder snel op.

Warmte
Alleen boven het toetsenbord bij intensief gamen. Je merkt er eigenlijk niets van. Ik heb ook geen last gehad van warme lucht.

Overige opmerkingen
De laptop is erg solide. Je kan hem goed op schoot houden. Bij het vervangen van mijn SSD heb ik wel krassen gekregen aan de achterkant van het scherm. Dit terwijl ik mijn tafel redelijk goed had schoongeveegd. Ik zou iedereen die zijn SSD nog gaat vervangen dus aanraden om dat te doen op een zachte ondergrond. Dat kan al een heleboel voorkomen. Ook vind ik dat er belachelijk veel bloatware op de laptop zit. Je kan het er weliswaar afgooien, maar dat kost toch weer tijd en moeite. Ik had verwacht dat deze laptop erg zwaar zou zijn, maar hij is prima te vervoeren.

Aanpassing 09-03-2014
Bluetooth schijnt niet te werken op dit apparaat. Hij connect niet met logitech bluetooth adapter en ook niet met mijn lg g2.

Aanpassing 09-03-2014
Inmiddels is ook de aansluiting van mijn koptelefoon/luidspreker kaduuk. Drie dingen werken niet op een laptop van destijds ruim 900 euro. Ronduit slecht.

Heb jij ook een Asus N550JV-CN270H?

Beste
Op de site van asus kan ik het niet zo goed vinden maar zit er er ook een msata slot in of alleen de 2,5 inch bay?
alvast bedankt
Volgens mij zit er alleen een 2,5 inch bay in. Ik ben geen expert, dus ik zou het nogmaals aan een ander navragen.
Je kan wel met mijn Subwoofer proberen als je graag wilt vaststellen waar het probleem zit, ik kom uit Breda ;)
bedankt voor het aanbod, ik woon inmiddels in rotterdam helaas. Ik ga de subwoofer binnenkort opsturen naar Asus. Ik denk dat ik een nieuwe krijg.
Hoe zit het met jou accu?
Ik lees dat het 3/4 uur is maar ik zie overal dat er maar 4 cells inzit en dan vind ik 3/4 uur al lang?
Wat voor een batterij heb jij en waar heb je hem gekocht?
De accu die in mijn laptop zit is de reguliere. De laptop heb ik gekocht bij internetshop.nl

Bij het kijken van films houd hij het een krappe 2,5 uur vol. Internetten en word bewerken houd hij zo'n 3 uur vol. Op de laagste helderheid houdt hij het laatste 4 uur vol.
Slechte wifi ontvangst? En rechterkant van speaker die het niet doet... Of ben ik de enigeste met deze problemen
Die problemen heb ik niet, al heeft de laptop soms wel moeite om via de wifi verbinding internetverbinding te maken. De ontvangst is altijd goed.
Krasgevoeligheid is standaard bij aluminium.. Ik denk dat je bij vrijwel elke laptop last hebt van dit probleem. Bloatware onderstreep ik, maar bij welke laptop is dit niet meer het geval tegenwoordig? En de aansluiting van de subwoofer heb ik geen problemen mee, alleen de stekker gaat er wat moeilijk in.
Ik vind wel dat ASUS veel meer bloatware mee levert dan haar concurrenten HP en Acer. Sommige bloatware is handig, maar het merendeel is gewoon waardeloos.
Afgelopen zaterdag deze laptop ook aangeschaft.
Ik ben benieuwd of andere mensen hier ook last hebben van wifi problemen?
Daarmee bedoel ik dat het verbindingen niet altijd lukt terwijl ik amper 2/3 meter van de modem zit.

Daarnaast als deze verbinding heeft gemaakt dan is de snelheid zo laag. Het lijkt wel een inbelverbinding. Speedtest.nl gaf bij download 50.0 KByte/sec of zelfs lager11.0 KByte/sec aan. Terwijl via mijn smartphone deze 3600.0 KByte/sec of hogere aangeeft.

Heb al meerdere zaken gecontroleerd en uitgevoerd.

- Stuurprogramma bijgewerkt
- McAfee verwijderd
- netsh commando's uitgevoerd.
- terug naar fabrieksinstellingen gebracht\
- Instellingen gecontroleerd in modem

Maar het probleem blijft zich voordoen. Wifi verbinding is een 802.11n. Deze zou ondersteund moeten worden door het systeem. (b/g/n)

Mijn andere laptop met Win 7 Ultimate heeft nergens last van en de mobiele telefoons die verbinding hebben hebben ook nergens last van.

Weet iemand nog een oplossing hiervoor of moet ik gewoon terug met mijn laptop??!!
Ik merk dat de laptop redelijk vaak het wifi signaal verliest, maar dat zou ook aan de router kunnen liggen, bij mijn desktop die via de wifi internetverbinding maakt is dit namelijk ook redelijk vaak het geval. Toen ik de downloadsnelheid ging testen kwam ik op zowel mijn computer als laptop op 16.21 Mbps uit. Ik heb jouw probleem dus niet. Wel heb ik dus een kapotte subwoofer gehad en hoor ik ook van anderen dat hun laptop (n550) niet zo betrouwbaar is.
Ja ik ga gewoon terug om deze om te ruilen.
Dit kan niet de bedoeling zijn. Loop al hele weekend te prutsen om het probleem op te lossen terwijl het gewoon in orde moet zijn als je zo veel geld betaald.

Ik kan nog wel extra geld gaan uitgeven en nieuwe wifi chip erin zetten maar waarom het moet al goed zijn en gewoon werken!! Het doet het immers bij jou ook gewoon.

Thanks btw voor je antwoord!
Nou gisteren langs BCC geweest en nieuwe gekregen.
Nadat ik thuis kwam en deze opgestart had gaf deze bij Wifi gelijk stuk of 15 netwerken (waar de oude maar 1 of geen 1 liet zien) en bij het aanklikken van mijn netwerk was deze na 2 seconden verbonden en is de snelheid zoals het hoort.
Dus ik de wifi chip (antenne) van de vorige is gewoon defect!

Nu kan ik lekker aan de slag en genieten van mijn aankoop.. :)