Asus WL-138gE Review

speedrock 18 november 2008, laatste update op 19 november 2008, 553 views

Asus WL-138gE

Pluspunten

• makkelijk te installeren

Minpunten

• totaal geen verbinding mogelijk

Voor de nieuwe pc van een kennis had ik een WIFI netwerkkaart nodig. Omdat er al een aantal andere Asus onderdelen in de pc zaten en het op zich een goed merk is voor deze netwerkkaart gekozen.

De installatie ging vlekkeloos, de kaart werd gelijk herkend.

Toen kwam het daadwerkelijke gebruik, daar kan ik eigenlijk heel kort over zijn: het werk niet!
Met mijn eigen laptop vond ik een stuk of 9 netwerken in de omgeving, met de asus WIFI kaart slechts 3 netwerken.
Verbinding maken lukt na heel veel keren nauwelijks, wanneer er verbinding was dan viel deze eigenlijk ogenblikkelijk weer uit. Na intikken van de naam van de kaart op google, werd gelijk duidelijk dat ik niet de enige was met dit probleem.
Toen besloten een ander merk aan te schaffen, deze werkte vrijwel direct. Wat dus wel aangeeft dat het echt aan de Asus kaart lag.

Heb jij ook een Asus WL-138gE?

Ze hebben dan niet veel geleerd bij Asus de afgelopen jaren: Asus WL-138G verbreekt verbinding
Ik vind hem overigens aardig aan de prijs (pw) vergeleken met andere merken en specs, dus 'niet duur' als positieve eigenschap vind ik een beetje misplaatst.
ja je hebt gelijk, ik zal het even aanpassen

[Reactie gewijzigd door speedrock op 19 november 2008 11:06]

Heb je geprobeerd de drivers te updaten? Veel draadloze netwerkkaarten staan bekend om hun brakke out-of-the-box werking. Ook is het vaker zo dat er meerdere soorten drivers zijn: 1 van Asus waar waarschijnlijk nog een stukje utility/software bij zit, en een 'kale' driver van de chipset (waarschijnlijk van Ralink ofzo).
Nee niet geprobeerd dat te updaten, ik ga er gewoon van uit dat als ik iets koop dat er een goede installatie cd bij zit, waardoor ik zelf niet allemaal dingen nog moet gaan uitzoeken om een kaart aan de praat te krijgen. Uiteindelijk betaal ik toch gewoon voor een werkend product en niet iets waar ik zelf nog aan moet sleutelen.