Panasonic SC-BTT460 Review

Hoianddoei 20 december 2013, 655 views

Panasonic SC-BTT460

Pluspunten

• Mooi, afgemaakt design wat in elke woonkamer past.
  • Lange kabels om door heel je woonkamer geluid te hebben.
  • Hard geluid voor een sfeervolle woonkamer.
  • 3D mogelijkheid en Smart TV

Minpunten

• Installatie kan beter
  • Handleiding niet beschikbaar in het Engels of Nederlands
  • Veel 'nutteloze' functies

Geluidskwaliteit Score: 4
Doordat wij een LG televisie hebben die zijn eigen volume bepaalt (héél vreemd - volgens LG gaat dit om de aansluitingen) kwamen wij thuis al snel tot de conclusie dat er een vervanging moest komen. De beeldkwaliteit van de televisie is uitstekend en hij staat ook niet lang bij ons thuis, daarom was een vervangende TV niet de oplossing. De geluidsinstallatie moest de oplossing zijn, hoe los je dat nou beter op dan met een Home Cinema Set?

Bij het begin beginnen

Een handleiding lezen is bij ons niet altijd de leukste bezigheid en als deze ook nog in het Duits aangeleverd wordt vermijden wij deze maar snel. Daarom begonnen we maar gelijk met de installatie (na het aansluiten van alle onderdelen). Om een lang verhaal kort te maken: de installatie is waardeloos wanneer je al het geluid vanuit de televisie wilt laten afspelen via de Home Cinema Set. Gelukkig kwamen wij tot de oplossing via een filmpje op het internet.

Kunnen we het een Home Cinema Set noemen?

Na de installatie konden we dan ook direct beginnen met het testen van het geluid. Na 2 weken tijd kan ik nu dan ook concluderen dat het een ware belevenis is. Het is natuurlijk niet even natuurlijk als in de bioscoop, maar het komt aardig in de buurt. Onze volume staat constant op 30 en het maximale ligt rond de 50 bij ons (bijvoorbeeld wanneer we muziek draaien). Hoger hoeft het echt niet, of je hebt een hekel aan de buren naast je.

Een horrorfilm is perfect, je leeft er in mee wat het nog enger maakt. Ook schietspellen klinken fantastisch.

Nog even het overige...

Allemaal leuk en aardig, al die functies tegenwoordig die je mee krijgt. Via een internetkabel of WiFi-dongel (alleen van Panasonic) kun je gebruik maken van de Smart TV functies die het apparaat mee levert. Wij hadden al een televisie met deze functie, dus voor ons is dit een beetje overbodig.

Ook de mogelijkheid om een iPod/iPhone/iPad aan te sluiten is erg leuk, alleen hadden we liever gezien dat dit via Bluetooth kon i.p.v. met kabel. Je telefoon ligt dan zo op een onveilige plek dat iedereen erbij kan.

Het mooie van dit apparaat is dat het 3D films ondersteunt, alleen heb je dan wel een 3D televisie nodig - voor ons dus overbodig maar voor anderen dus een 'must'.

We kunnen deze Home Cinema Set van Panasonic zeker een uitstekend product noemen. De installatie had makkelijker gekund, zeker met een Nederlands- of Engelstalige handleiding. Maar als alles goed werkt hoef je nooit meer kabeltjes te verwisselen om bijvoorbeeld voor je TV, Xbox of ander toestel geluid te krijgen.

Heb jij ook een Panasonic SC-BTT460?

Autovolume uitzetten op je TV
Ik zit erover te denken deze set aan te schaffen, maar heb twee vragen die jij hopelijk kunt beantwoorden. Eerste vraag gaat over de aansluitingen voor de boxen: ik heb door de kamer al overal kabels liggen voor boxen, de welbekende rode en zwarte draad. Kunnen deze gewoon gebruikt worden voor deze set, of zitten er bijzondere aansluitingen aan?
Tweede vraag: Zijn de boxen van dat glimmende goedkope plastic, of is het mat plastic?
De draden die jij al hebt liggen in huis kunnen gewoon gebruikt worden. Ik heb ook een langere draad gebruikt voor een aansluiting om het beste effect te krijgen voor de surround mogelijkheid.

Helaas zijn de boxen wel van de goedkopere plasticvariant. Ik heb dit opgelost om de boxen zo veel mogelijk te verbergen. Op zich heb je er ook niet echt veel last van. Als er niet zo veel licht opvalt merk je weinig van het plastic.

Ik zet morgen anders wel een paar productfoto's bij de review. Dan kun je gelijk zien of het plastic je bevalt.
Bedankt voor je snelle reactie, goed om te horen dat ik de liggende draden kan gebruiken!
Ik kom nu ook net de BTT-560 tegen, die zo te zien wel enigszins vergelijkbaar is maar dan in het zilver. Als het plastic er erg goedkoop uitziet lijkt me dat dat een aardig alternatief is.

[Reactie gewijzigd door luappul op 28 januari 2014 21:07]

Klopt! Daar zat ik ook eerst over te twijfelen. Je hebt zelfs nog een nieuwere versie in het zilver, de BTT-880. Maar die is dan ook een stuk duurder.

Omdat ik mijn huidige kon aanschaffen met een flinke korting heb ik deze genomen, maar de BTT-560 was mijn keuze geweest wanneer ik deze aanbieding niet had gevonden!