Allied Telesis Switch Unmanaged 24xort 100 AT-FS724I Review

sjaak500 12 november 2008, laatste update op 12 november 2008, 415 views

Allied Telesis Switch Unmanaged 24xort 100 AT-FS724I

Pluspunten

• stabiel
  • stil
  • stevige kwaliteit

Minpunten

• alleen de laatste poort kan switchen tussen straight en cross.
  • kunnen erg warm worden bij grote belasting.

Features Score: 3
Deze switch is een ideale switch om je netwerk uit te breiden op een simpele manier. De switch is unmanaged, dus het is de stekker erin en draaien maar.

Ik heb nu 3 van deze switches staan, en draaien allemaal perfect in mijn thuisnetwerk, al bijna een jaar lang. Nog nooit is er een uitgevallen.

Ook de behuizing is van een zeer goede kwaliteit. Deze is van metaal, lekker robuust. Rackmount beugels worden bijgeleverd bij de switch en zitten vast aan het aparaat met vier kruiskopschroeven.

De switch is volledig passief gekoeld. Je hebt dus geen last van zoemende fans als je er vlakbij zit. Dit gaat overigens wel ten koste van de warmteafvoer. De switches kunnen aardig warm worden als ze veel netwerkverkeer te verduren krijgen.

Voeding is via een standaard euro-kabeltje. Het apparaat is 1u groot, en geschikt voor 19" kasten.
Over de levering kan ik niet oordelen, aangezien ik deze switches heb opgekocht van anderen.

Het enige wat ik wel weer jammer vind, is dat alleen de laatste poort kan switchen tussen cross en straight.

De effectieve snelheden die behaald worden zijn tot 92.6 Mbps. Gemeten via iPerf.

Al met al een goede switch dus!

Heb jij ook een Allied Telesis Switch Unmanaged 24xort 100 AT-FS724I?

er zit dus zoals ik goed begrijp geen auto-sensing op en je kan meerdere switches alleen via de laatste poort (nummertje 24) onderling verbinden?

Wat heeft deze zwitch dna te bieden op de reeks goedkopere switches die wel op alle poorten dit ondersteunen? Heeft de switch bijvoorbeeld jumbo-frame support etc.

Je review is aan de magere kant, bij een switch graag toch een snelheidstest (liefst vergelijkend met oude switch) plaatsen.

Zitten hier ook rackmount beugels bij?
De switch is inderdaad niet autosensing. Alleen poort 24 kan met een schakelaar omgezet worden van cross naar straight. Als je op de andere poorten een crosskabel gebruikt van switch naar switch werkt dit wel op alle poorten.

Verder bied deze switch helemaal niks aan extra's en is dus echt een 'basic' switch als je begrijpt wat ik bedoel. Waarom dan ook de hoge prijs, ik ben er zelf ook verbaasd over.

De snelheidstest heb ik zojuist uitgevoerd en kom uit op een throughput van 92.6 Mbps. Snelheidstest is uitgevoerd met iPerf.

Rackmount beugels zitten er ook bij. Deze zijn met vier schroeven vastgezet aan de switch

En de review is inderdaad nog erg zwak ;) het is dan ook m'n eerste :P dus moet nog wat oefenen :P
Mag ik uit nieuwsgierigheid vragen waarom je 72 (+/-) poorten voor een 'thuisnetwerk' nodig hebt?
meer zelfs nog ;) om precies te zijn 173 :s :P

Die heb ik destijds gekocht omdat ik op dat moment een aantal lanparty's organiseerde met nog aardig wat man opkomst. En dan zul je zien dat je ook nog eens net een switch hebt uitgeleend terwijl je 'm nodig hebt. Dan zoek ik altijd ff op marktplaats voor iets leuks :P

Ik weet, impulsaankopen... maar goed, het is leuk om mee te spelen :)