Specificaties 40" Full HD 3D LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Samsung UE40ES7000 Review

P.P. 11 december 2013, 1.226 views

Samsung UE40ES7000

Pluspunten

• rustig helder beeld
  • veel features en instellingen
  • SMART TV biedt leuke functies

Minpunten

• Uitstulping boven en onder in het design
  • SMART TV is langzaam
  • toetsenbord invoer niet altijd ondersteund

Na het overlijden van de oude TV moest er een nieuwe komen. Na wat speurwerk en vergelijken gegaan voor dit model. SMART TV en 3D leken leuke features. Na Calibratie mooie en rustige kleuren (op tweakers forum een calibratie gekopieerd). Het is rusig, helder en scherp beeld zonder ghosting. Op sommige plekken is het zwart iets minder, maar niet storend (naar mijn maatstaven).
SMART TV heeft goede mogelijkheden, al werkt het niet altijd vlug. TV gemist is een hele fijne APP. Zeker de kinderen maken er veel gebruik van. Het gebruik van een toetsenbord wordt ondersteund maar werkt vaak niet in apps. Zeker bij de Youtube app is dat een groot gemis. Het geven van een zoekopdracht kost redelijk veel tijd.
Stem commando's werkt goed (al vind ik het niet prettig, staat dus uit) en de Angry Bird app (werkt met handbewegingen via de cam) is wel grappig, maar ik vind het geen prettige besturing. De handen van mijn kinderen zijn schijnbaar te klein, deze worden niet herkend. De camera heeft zijn beperkingen (te fel, langzaam scherpstellen), maar werkt naar behoren.
Er worden 2 afstandbedieningen meegeleverd, 1 standaard en 1 met touchpad. De touchpad heb ik een paar dagen uitgeprobeerd, maar vond het niet fijn werken. Ik gebruik een Harmony, dus de standaard afstandsbediening wordt niet gebruikt.
3D TV werkt prima, de meegeleverde brillen zijn licht en de batterijen gaan niet vlug leeg (na +50 uur kijken nog niet vervangen). Zelf heb ik de 3D ervaring nooit zo (ook niet in de bioscoop), maar de kinderen met vriendjes grijpen nog wel eens in de lucht om iets 3D te pakken.

Design van de TV vind ik in orde, de uitstulpingen boven (cam) en onder (samsung logo) 'verpesten' het enigzins voor mij. Bezel is wel heerlijk dun. Het samsung logo geeft licht, maar dit is makkelijk uit te zetten via de instellingen (gelukkig). De cam is makkelijk te draaien, zelfs zover dat hij alleen zwart ziet (een prettig idee).
TV hangt aan een draaibare VESA beugel, dit werkt prima. Alle aansluitingen aan de achterkant zijn zo gemaakt dat je de TV strak aan de muur kunt hangen.

Opnemen op een USB stick gaat prima, wel weinig getest.

Heb jij ook een Samsung UE40ES7000?

Wat betreft de " Uitstulping onder "
Die is er eenvoudig af te schroeven ( wel voorzichtig de connector los nemen )
Om het later eventueel weer terug te kunnen monteren.

En waar heb je die (op tweakers forum een calibratie gekopieerd).
gevonden? ik kan er geen vinden voor de SAMSUNG UE40F7000

En ik wil er wel graag een gebruiken voor referentie
Dus graag een werkende url om te kopiŽren.
De uitstulping aan de onderkant (waar Samsung in staat) lijkt me een vast onderdeel van de tv. Ik zie geen rand of schroeven waaruit blijkt dat hij eraf kan.

De calibratie was voor een D7000, waarschijnlijk kom je die calibratie wel tegen bij een zoek opdracht. Maar voor de volledigheid, hier de configuratie:

Picture Mode Movie

(8 ) 1 0 1
(9) 1 -1 3
(10) 1 -1 4
@P.P.
Bedankt voor de settings, zal eens kijken of ik het een verbetering vind.

Daar ik de F7000 heb, is er misschien verschil met de D7000
Maar ik heb dat logo er echt wel af geschroefd hoor.
kijk maar op : productreview: Samsung UE40F7000 Zilver review door jwgroene
Zit hier een VGA aansluiting op ? Op de Samsung site staat er niets over . Op andere sites staat dat er een VGA aansluiting op zit.