Samsung UE40F7000 Zilver Review

jwgroene 19 april 2014, laatste update op 13 mei 2014, 2.111 views

Samsung UE40F7000 Zilver

Pluspunten

• Mooi design omdat de buiten rand en voorzijde zilverkleurig is.
  • Het SAMSUNG logo heb ik eraf geschroefd, daar de TV in een kast aan de muur hangt. ( zie bijgevoegde foto )
  • Verder vind ik de beeld kwaliteit wel goed, moet alleen nog de calibratie methode verbeteren, maar het lijkt mij dat er voldoende instellingen zijn om dat in orde te krijgen.
  • Ik zoek alleen nog wat beeld settings om als referentie te gebruiken.
  • iemand een idee waar ik die kan vinden ?? graag een werkende url sturen.
  • Daar ik de TV net een paar dagen heb, kan ik nog geen goede mening geven van beeld kwaliteit,inbranden, Ghosting en kleurweergave.
  • Wel ben ik positief verbaasd over de beeld kwaliteit van de HDMI output van mijn laptop naar de 40inch TV dat beeld is werkelijk voortreffelijk scherp
  • Dat hoop ik later nog verder in positieve bij te kunnen werken.

Minpunten

• stembesturing is naar mijn mening een zinloze optie, voor volume moet je voor elk stapje weer inspreken dus van 12 > 72 moet je 60X volume hoger inspreken.
  • Ook de Bewegingsbediening is een leuke optie.
  • Zie het al voor me, zit ik naar de TV te zwaaien, en komen de buren vragen of ik echt wel in orde ben. Maar gelukkig kun je dat allemaal uitschakelen.
  • Helaas niet het te felle rode led wat aangeeft dat de TV uit staat.
  • Maar dat ga ik oplossen door een zilverkleurige tape te kopen en erop te plakken.
  • Het Samsung logo heb ik er al af geschroefd, dus dat stoort niet meer.
  • Dan de USB ingang, ik heb een hispeed USB stick van 32 Gb schrijfsnelheid > 5 Mb/sec die door de Samsung TV word gezien als traag ( dus minder dan 1,8 Mb/sec ) Dit tijdelijk opgelost door een oude Freecom HDisk van 80 Gb er aan te hangen ( zie foto ) P.S. denk er dan wel aan de 0,5 Amp USB ingang te gebruiken.

Ik heb de Samsung UE40F7000 gekozen omdat die voor mij de beste kwaliteit bood voor het aantal §'s.
Het criterium was, niet breder dan 920 mm ivm met de kastbreedte voor de TV
Wel een zo hoog mogelijke beeld kwaliteit en 40 inch, met dus een dunne bezel.
4 x HDMI ingang .
verder word er geen gebruik gemaakt van alle extra luxe opties.
Ik gebruik voornamelijk de HDMI ingangen, en voor nood de analoge DVB-C TV signaal van glashart, wat zelfs door de TV verbeterfuncties van Samsung nog niet eens het aanzien waard is.

het blijft een probleem om deze review online te houden.
Dus nu nog eens met punten opvullen.
...... ..... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ...... ....... ...... ..... ...... .......

• Acer laptop met HDMI uitgang
  • een DENON versterker
  • een Eminent video player
  • een Samsung Blue Ray player
  • een satelliet ontvanger

Heb jij ook een Samsung UE40F7000 Zilver?

Thnx voor je review.
Ik ben ook geÔnteresseerd naar deze tv. In de verschillende reviews die ik tegenkom, wordt positief gesproken over de beeldkwaliteit (HD ťn SD(!)) en de soepele bediening van de interface. De zwartweergave en kleurechtheid is ook prima. Het 3D beeld schijnt ook erg goed te zijn.
De spraak- en bewegingsinvoer vind ik niet belangrijk.
Soms lees ik dat de kijkhoek gemiddeld is. Rond de 45 graden. Heb jij die ervaring ook?
Hoi funkybee ,

Ik heb er onder een hoek van 45 graden naar gekeken en dan zie je wel enig verschil.
Maar normaal zit ik er recht voor.
En ook onder een iets grotere hoek kan ik dan geen verschil zien.
en 45 graden lijkt mij geen lekkere kijkhoek, onafhankelijk van de kwaliteit.
Zal proberen om er foto's van te maken, die dit zichtbaar maken.
Nu lukt dat niet erg omdat het donker is.
Wat leuk dat je dat wilt doen!
Ik ben benieuwd naar de foto's.
Zo een poging gedaan om 3 foto's te maken, die een idee geven van de kijkhoek.
Daar Tweakers niet toestaat om goede foto's te uploaden, ze heel klein moeten maken.
Dus hoop ik dat je er wat mee kan.
Van mrgen nog wel even bij een TV zaak wezen kijken , daar stonden 2 TV's onder elkaar.
een F7000 van SAmsung en een LG eronder.
Daar kon ik wel zien dat de LG kijkhoek beter was, maar niet zodanig dat ik mijn F7000 daarvoor om wilde ruilen. ( ik kijk sowieso nooit onder een hoek van 45 graden. )
Ik zal de plaatjes uploaden bij de andere... als het lukt.
En dat gaat dus ook niet """" Tweakers laat mij niet toe om extra foto's te plaatsen.
4 is schijnbaar de limit, dus moet ik er eerst 2 wegalen om de hoekfoto's te plaatsen.
Ik snap niet hoe anderen het voor elkaar krijgen om review's te maken met veel meer tekst en foto's. ik denk..... dat je hoog gekwalificeerd moet zijn om dat te mogen doen.

[Reactie gewijzigd door jwgroene op 13 mei 2014 18:49]

Hoi jw,
Hartelijk dank voor de upload!
Gebaseerd op deze foto's zie ik dat het contrast en de verzadiging iets afneemt. Maar zeker niet in die mate dat de tv voor mij oninteressant wordt. Ik ga dus nog steeds voor dit type! Het kijkhoekpuntje was het enige waardoor ik nog twijfelde. Ik had nog geen 40f7000 werkend gezien in mijn omgeving.
Wil je per se grote foto's in je verhaal, dan kun je die ook uploaden naar Photobucket (of zo) en de link naar die afbeelding(en) in de tekst plaatsen.
Mooie review jwgroene! Ik overweeg ook deze TV te kopen. Wat ik echter nergens kan vinden is de breedte van de voet (voor de 40inch) versie. De voet komt bij mij op een kastje te staan en ik zou niet graag willen dat deze uitsteekt. Kun jij me vertellen wat de breedte van de voet is?
U word op uw wenken bedient. :) ;)
voetbreedte is : 48 cm
diepte is : 24 cm
De TV staat dan ongeveer in het center van de voet. _/-\o_
zie bijgaande foto ( als het werkt )

Succes met je aankoop
met vr.gr.
Wim
schizofreen maakt een diepe buiging :)
Hoi Wim,

Ik ben me nog een beetje aan het oriŽnteren naar de 40f7000.
Ik heb van de Samsung site een hires afbeelding van de achterzijde van de tv gedownload. Ik tel 4 HDMI ingangen, namelijk
- HDMI IN 1 (STB)
- HDMI IN 2 (DVI)
- HDMI IN 3 (ARC)
- HDMI IN 4 (MHL)
De afkortingen STB, DVI, ARC en MHL zijn me duidelijk geworden tijdens het lezen van de gebruikershandleiding van de tv.

Wanneer ik de tv heb aangeschaft, wil ik de volgende apparaten middels HDMI aansluiten:
- settopbox
- mediaspeler
- DVD speler
- misschien een laptop

Vraag 1: Kan ik elke HDMI ingang gebruiken voor deze apparaten en worden dan ook zonder problemen de digitale geluidssporen doorgegeven?
(Ik wil de tv met m'n JVC reciever verbinden middels een optische kabel.)
Alvast bedankt!
Hoi fukeybee,

volgens mij kun je ze alle 4 naar believen gebruiken.
Ik heb mijn SAT receiver op HDMI-1 staan en mijn audio receiver op HDMI-2
Daar die allemaal hun eigen audio signaal via HDMI leveren, gebruik ik dus geen audio out van de TV
Maar volgens mij kan je ze alle vier door elkaar heen gebruiken.
Alleen dacht ik eens gemerkt te hebben dat audio out wel afhankelijk is van de volume instelling van de TV, maar ik gebruik die zelf niet.

Maar als je even de moeite neem om de handleiding te downloaden kun je daar alles vinden denk ik.

Heb je weer even iets te lezen voor je die 220 pagina's door geworsteld ben.
Succes met je zoektocht.
Op de valreep heb ik toch gekozen voor een andere tv. De lokale alectronicawinkel attendeerde me op de opvolger van de F7000, de H7000. Ik was zo gefocust op de F7000, dat ik ik die helemaal over het hoofd had gezien.
Het viel me al wel op dat de F7000 steeds moeilijk te vinden was.
Ik ben erg tevreden over de 40H7000. Zelfs een DVD-9 film ziet er verrassend scherp uit! Full-HD is helemaal een belevenis. 3D moet ik nog proberen, maar dat zit ook wel goed denk ik.
De interface is lekker snel.
De bedoeling was dat de nieuwe flatscreen aan de muur zou komen, maar de voet van de H7000 vind ik zo mooi dat ik 'm op de kast laat staan.