Specificaties 256GB @ 260/225MB/s - Bekijk alle specificaties

Transcend ESD200 Portable SSD USB3.0 256GB Review

Dennis_77 10 december 2013, 355 views

Transcend ESD200 Portable SSD USB3.0 256GB

Pluspunten

• Snelheid (lezen tot 260mb/s - schrijven 225mb/s)
  • Formaat
  • Geen bewegende delen dus minder kwestbaar

Minpunten

Was al een poosje op zoek naar een SSD externe harde schijf voor mijn foto's, dit omdat ik helaas al twee keer een harde schijf heb laten vallen terwijl ik in het buitenland was (daar kunnen ze niet tegen weet ik uit ervaring). Aangezien SSD geen bewegende delen heeft is het wat minder gevoelig. Van alle reviews op internet werd ik ook niet veel wijzer. Heb uiteindelijk gekozen voor de Transcend.

Onderaan staan gegevens van de pc's

Op mijn pc boven had ik een mapje met aantal bestanden erin.. Wilde wel eens kijken hoe snel dat nou ging..

Bestanden in KB:

Mapje samen 74,4 MB

Pc boven (usb 2)
Naar Sandisk cruzer (usb stick) = 17,9 sec
Naar SSD = 4.0 sec

Pc beneden (heeft usb 2 en 3)
Naar Sandisk cruzer (via usb 2) = 17,1 sec
Naar SSD (via usb 3) = Op het moment dat ik hem losliet, stond de map er, geen idee hoeveel seconden dan zijn..

Ik was gunstig verrast door de snelheid van usb 3 naar de SSD op de pc beneden. Heb een wat groter (.rar) bestand gepakt van 3.6 Gig. Dit was maar liefst in 21.1 seconden gekopieerd naar de schijf (180mb/s).

Er zit een knop op waarmee je automatisch kunt back-uppen, maar daarvoor moet je gratis software downloaden. Er zit niks vooraf ge´nstalleerd op de schijf. Er zit een led op, groen is usb 2, blauw is usb 3

Prijs had wel wat minder gemogen, maar aan de andere kant, 3 kapotte normale schijven kosten net zoveel als een SSD

Wat data:
Gewicht: 54 gram
Gewicht USB 3 kabel 0.5 meter: 28 gram (bijna de helft dus)
Afmeting: 92 x 62 x 10.5 mm (wat betreft lengte en breedte is hij iets groter dan een bankpasje)

Pc info:
Mijn pc boven:
GenuineIntel - Pentium(R) Dual-Core CPU E5700 @ 3.00GHz ~[Family 6 Model 23 Stepping 10] - (2 processoren)

AMD ATI Radeon HD 5500/5600 series (Redwood) (512MB) driver: 1.4.696

Microsoft Windows 7 - Home Premium x86 Edition, Service Pack 1, (06.01.7601.00)

Mijn pc beneden:
GenuineIntel - Intel(R) Core(TM) i7-3770 CPU @ 3.40GHz ~[Family 6 Model 58 Stepping 9] - (8 processoren)

NVIDIA GeForce GT 630 (2048MB) driver: 327.23 OpenCL: 1.01

Microsoft Windows 8.1 -Core x64 Edition, (06.03.9600.00)

Heb jij ook een Transcend ESD200 Portable SSD USB3.0 256GB?