Specificaties 2,4GHz WiFi + router, 4x 1Gbps switch - Bekijk alle specificaties

D-Link DIR-655 Review

gamepower2005 5 november 2008, laatste update op 5 november 2008, 765 views

D-Link DIR-655

Pluspunten

• Snel
  • Stabiel

Minpunten

• Duur
  • Settings opslaan duurt lang

Beheerbaarheid Score: 4
Mijn vorige router faalde bij het gebruik van BitTorrent door de verbinding herhaaldelijk te laten verbreken. Deze D-Link router heeft dat probleem niet. Over het gigabit netwerk haal ik nu bijzonder hoge snelheden. Ik heb slechts een 100Mb/s abonnement, dus ik heb het gigabit WAN niet kunnen testen ( :*) ), de huidige maximale snelheid van 92Mb/s (11,5MB/s) kan de router in ieder geval leveren.

Over de installatie ben ik ook te spreken, omdat deze zeer eenvoudig is. In combinatie met McCaffee gaf het echter problemen, deze security suit blokkeert de installatie zonder melding. Op mijn laptop gaf mijn firewall echter netjes een melding. Het nadeel is dat je er constant bij moet zitten, voor ongeveer 10 minuten.

Een nadeel van de router zelf is dat je hem moet restarten als je een nieuwe configuratie wilt opslaan (bijvoorbeeld bij een port forward). Eerst wacht hij 10 seconden, daarna gaat hij uit en 5 seconden later is hij weer online. Tenminste wordt er hierover duidelijk gecommuniceerd.

Het is mooie router. Ik vind de hoge prijs het waard, al heeft dit misschien ook te maken met mijn vorige negatieve LinkSys ervaring.

Edit: spelling.

Heb jij ook een D-Link DIR-655?

Meer advertenties

hoi ik heb hem ook, en geldt dat opslaan + rebooten idd niet voor alle settings.
Er zijn volgens mij geen routers die dat "on the fly" kunnen...dus negatief?
En ook al resultaten met een N-adapater?
Ik wel, met 128 bit verbinding van 130Mb/s, en idd lekker stabiel.