FIFA 14, Xbox 360 Review

WouterR10 10 december 2013, 307 views

FIFA 14, Xbox 360

Pluspunten

• Geen favoriete opstelling van een speler meer in Fifa Ultimate Team
  • Leuke minigames

Minpunten

• Geen gameplay verbeteringen
  • Slechte abitrage
  • Spelers lopen te snel buitenspel
  • Commentaar onveranderd
  • Supporters/Stadion grafisch erg lelijk
  • Carriere modus verpest

Stabiliteit Score: 3
Replaywaarde Score: 2
Besturing Score: 4
Geluid Score: 3
Beeld Score: 2
Gameplay Score: 2
Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen, FIFA 14 voor de XBOX 360 is geen game die je moet kopen. Je kan beter via internet een custom transfer update downloaden en die bij FIFA 13 gebruiken. Dan ben je in ieder geval geen 40 euro kwijt voor een game die het niet waard is.De redenen daarvoor zijn talloos.

Gameplay
Allereerst is er qua gameplay weinig tot niets veranderd. Het devies is nog steeds steekpasses geven op diepgaande spelers en op die manier scoren. Oftewel, snelheid is de belangrijkste eigenschap uit de game. Ik vind dat de statistieken van een speler er niet toe doen, elke middenvelden kan een geweldige steekbal geven bijvoorbeeld, zolang je de speler maar goed genoeg bestuurd. Een ander kritiekpunt is dat spelers veel te snel buitenspel lopen, waardoor een potentieel prachtige pass mislukt. Waar ik me helemaal aan erger is de de "scheidsrechter", het komt me te regelmatig voor dat er overtredingen gezien worden wat absoluut niet het geval is. Vanmiddag nog maakte ik in mijn strafschopgebied een zuivere tackle op de bal, in de herhaling duidelijk te zien, maar toch kreeg ik een strafschop plus een rode kaart tegen.

Audio visueel
Commentaar is ook nog altijd hetzelfde. Stadions/supporters zijn ook nog altijd niet om aan te zien en spelers lijken ook nog steeds niet. Positief punt is voor mij de nieuwe menu's, die beter werken dan voorheen.

Spelmodi
Mijn favoriete modus, de carriere modus is volledig verpest door het scoutingssysteem. Verdere uitleg overbodig. In Ultimate Team heb je niet meer dat spelers een opstellingen hebben, waar ze het beste in gedijen, een mooi verbeterpunt. In de transfermarkt mis ik een optie, waarmee je een speler kan zoeken op basis van eigenschappen. Ik kom bijvoorbeeld bij het zoeken naar spelers telkens rechtsbenige spelers tegen en moet ik een tijd zoeken naar linksbenige spelers, dit zou simpel voorkomen kunnen worden. De minigames die je kan spelen zijn wel uitgebreider dan in Fifa 13 en zijn leuk.

Heb jij ook een FIFA 14, Xbox 360?

Reviews door de redactie

Op welk nivo speel je? En welke modi?
Ik speel eigenlijk alles, behalve seizoenen. Het niveau heb ik meestal op proffesioneel staan.