Specificaties Tower, 6 interne + 2 externe bays - Bekijk alle specificaties

Fractal Design USB 2.0 Review

robinkanters 9 december 2013, 321 views

Fractal Design USB 2.0

Pluspunten

• Erg stevig
  • Verwijderbare HDD cages

Minpunten

• Geen USB3.0 aan de voorzijde
  • Weinig cable management-opties
  • Front panel ietwat fragiel
  • Geen ruimte voor radiatoren in de bovenkant

Mijn mening over deze behuizing is nogal verschillend per criterium. En hoewel het misschien uit de sterren lijkt alsof het geen goede behuizing is, is dat niet zonder meer waar.

Eerlijk is eerlijk, het was voor mij makkelijker om minpunten op te sommen dan om pluspunten op te sommen, maar het zijn nogal gebruikerspecieke punten. Het ergste in mijn mening is dat er geen USB3.0 aan de voorzijde zit (er is een USB3.0-versie!), zeker nu ik meer en meer USB3.0-randapparatuur begin te krijgen.

Daarnaast heb ik erg veel moeite gehad met het opruimen van alle kabels. Gelukkig heb ik een semi-modulaire PSU gebruikt, want anders was het waarschijnlijk echt een rotzooi geworden. Er zijn geen openingen voor kabels boven het moederbord, dus de kabel voor de stroom voor de CPU is erg moeilijk weg te werken. Een tie wrap door de bovenkant van de behuizing zag ik niet zitten, dus ik heb de kabels vastgemaakt met tie wraps die achter de moederbord-standoffs langs gaan. Geen optimate oplossing, maar het werkt, en ziet er niet slecht uit.

Verder heb ik nogal moeite gehad met de connectors aan de voorkant. Een van de schroefgaten was al bij het leveren ingedeukt waardoor het hele paneel nog maar aan 1 kant met een schroef vastzit, maar gelukkig houdt de rest van de voorkant dat op z'n plaats. Wanneer ik een USB- of audioplug in de voorkant inplug, voelt het ook alsof ik het kapot ga duwen...

Al en al is het een stevige behuizing, met ruimte voor veel ventilatoren en harde schijven.

Een laatste opmerking: ik gebruik in mijn computer een PSU van Xfx. Op de een of andere manier lijkt die echter niet goed te passen. Ik heb het met een paar andere PSU's geprobeerd, en die passen wel gewoon. Ga je deze behuizing dus kopen: neem geen PSU van Xfx.

P.S. ik weiger om de foto's klein genoeg te maken voor Tweakers omdat het veel te klein is, de 2 foto's die ik heb gemaakt staan hier.

Heb jij ook een Fractal Design USB 2.0?