APC Back-UPS Pro 550 VA Review
Al enige tijd was ik opzoek naar een UPS om mijn NAS (QNAP TS-239 Pro) tijdens een stroomonderbreking, deze toch van stroom te voorzien. Uiteindelijk is mijn oog op dit product gevallen Toen het pakket afgeleverd werd viel meteen het enorme gewicht (+/- 6,5 KG) op. Nadat de UPS nu een klein maandje hier staat word het tijd voor een review Wat er in de doos zit: - Uiteraard de UPS zelf - Batterij - 2x IEC 320 C13 Male to Female - RJ-45-to-USB - 1,5m telefoonkabel - 2 CD's met meegeleverde software en handleidingen Aansluitingen De UPS word via een RJ-45-to-USB op de NAS aangesloten en levert: - Overspanningbeveiliging stroom - Overspanningbeveiliging netwerk (1000 Base-T) en telefoon - 330 Watt (550VA) - 6 outlets (3 Master en...
Pluspunten
Goed uitleesbaar display Connectiviteit Standaard herkenning QNAP
Minpunten
De standaard meegeleverde software is alleen voor Windows Broadcast word tegen gehouden(?)
Eindoordeel
Al enige tijd was ik opzoek naar een UPS om mijn NAS (QNAP TS-239 Pro) tijdens een stroomonderbreking, deze toch van stroom te voorzien. Uiteindelijk is mijn oog op dit product gevallen Toen het pakket afgeleverd werd viel meteen het enorme gewicht (+/- 6,5 KG) op. Nadat de UPS nu een klein maandje hier staat word het tijd voor een review
Wat er in de doos zit:

- Uiteraard de UPS zelf
- Batterij
- 2x IEC 320 C13 Male to Female
- RJ-45-to-USB
- 1,5m telefoonkabel
- 2 CD's met meegeleverde software en handleidingen
Aansluitingen

De UPS word via een RJ-45-to-USB op de NAS aangesloten en levert:
- Overspanningbeveiliging stroom
- Overspanningbeveiliging netwerk (1000 Base-T) en telefoon
- 330 Watt (550VA)
- 6 outlets (3 Master en 3 Slaves)
Bediening en LCD
Het LCD is goed uitleesbaar met verschillende informatie zoals
- Verbruikt aangesloten apparatuur
- Hoeveel volt er binnen komt
- Tijd resterend (in % en minuten)
De bedening van het LCD gaat dmv lichtgevende knoppen
Master en Slave?
Het idee achter en Master en Slave is dat, zodra de Master uit is (NAS/PC) de slave (beeldscherm/externe hdd) door de UPS ook uitgeschakelt wordt. In mijn geval maak ik hier geen gebruik van maar het idee erachter is leuk bedacht
Herkenning

Laattijd
De UPS heeft een laattijd van 0% - 100% van 16 uur.
Stroomverbruik en kosten
Als de randapparatuur uit staat wordt er 3,5 watt uit het stopcontact getrokken. Als de NAS (24 watt) aanstaat vraagt de UPS 5 watt (29 - 24 = 5). Er vanuit gaand dat 1 watt verbruik 24/7 je op jaarbasis €2 kost, kost het draaien van de UPS je iets meer dan €10.
Er is echter 1 probleem waar ik onlang achter ben gekomen. Zodra ik de NAS via de UPS aan het netwerk verbind worden de Bonjour en Samba service niet (goed) over het netwerk gebroadcast.
Wat er in de doos zit:

- Uiteraard de UPS zelf
- Batterij
- 2x IEC 320 C13 Male to Female
- RJ-45-to-USB
- 1,5m telefoonkabel
- 2 CD's met meegeleverde software en handleidingen
Aansluitingen

De UPS word via een RJ-45-to-USB op de NAS aangesloten en levert:
- Overspanningbeveiliging stroom
- Overspanningbeveiliging netwerk (1000 Base-T) en telefoon
- 330 Watt (550VA)
- 6 outlets (3 Master en 3 Slaves)
Bediening en LCD
Het LCD is goed uitleesbaar met verschillende informatie zoals
- Verbruikt aangesloten apparatuur
- Hoeveel volt er binnen komt
- Tijd resterend (in % en minuten)
De bedening van het LCD gaat dmv lichtgevende knoppen
Master en Slave?
Het idee achter en Master en Slave is dat, zodra de Master uit is (NAS/PC) de slave (beeldscherm/externe hdd) door de UPS ook uitgeschakelt wordt. In mijn geval maak ik hier geen gebruik van maar het idee erachter is leuk bedacht
Herkenning

Laattijd
De UPS heeft een laattijd van 0% - 100% van 16 uur.
Stroomverbruik en kosten
Als de randapparatuur uit staat wordt er 3,5 watt uit het stopcontact getrokken. Als de NAS (24 watt) aanstaat vraagt de UPS 5 watt (29 - 24 = 5). Er vanuit gaand dat 1 watt verbruik 24/7 je op jaarbasis €2 kost, kost het draaien van de UPS je iets meer dan €10.
Er is echter 1 probleem waar ik onlang achter ben gekomen. Zodra ik de NAS via de UPS aan het netwerk verbind worden de Bonjour en Samba service niet (goed) over het netwerk gebroadcast.
Beoordeel deze review:
/u/118807/crop5ad3773d05a9f.png?f=community)