Acer Aspire V3-772G-54208G50Makk Review

Dally96 6 december 2013, 3.676 views

Acer Aspire V3-772G-54208G50Makk

Pluspunten

• Zeer stil
  • Full HD
  • Ziet er mooi uit
  • Degelijke videokaart
  • Nog plaast voor een SSD naast HDD

Minpunten

• Iets te groot voor studie (17")
  • Tegenvallende accuduur
  • Na standby soms foutmelding en opnieuw opstarten(Windows 8 bug??)

Ik heb nu sinds een aantal weken de Acer Aspire V3-772G-54208G50Makk, ik zocht naar een laptop die ik kon gebruiken voor mijn studie. Eerst was ik van plan om een desktop samen te stellen (om te gamen) en een goedkope laptop ernaast, maar nu mijn oude computer er mee op is gehouden, moest ik wel de knoop doorhakken. Deze laptop heeft een goede kwaliteit scherm en een fijn toetsenbord. Met deze laptop kan je bijna alle games spelen die je wil, alleen niet in de hoogste kwaliteit. Ondanks dat deze laptop 500GB HDD heeft, is mij verteld dat er nog altijd plek is voor een tweede SSD naast de originele HDD. Verder heb ik ook nog geen last gehad van een slechte verbinding met het draadloze netwerk thuis. Waar ik met mijn HTC One X geen WiFi verbinding meer heb, heb ik alle streepjes verbinding vol met mijn laptop. (weet niet of er een verschil tussen mobiel en laptop is, vond het alleen opmerkelijk). Voor iemand die een laptop zoekt, waarmee je ook wilt gamen, maar geen groot budget hebt voor een echte gamelaptop, is dit een perfecte laptop.

Heb jij ook een Acer Aspire V3-772G-54208G50Makk?

Leuke laptop, lekker stil ook zo te lezen. Heb je misschien enig idee wat de maximale outputresolutie is over HDMI? Zodat ik er een 2560x1440 externe monitor op kan aansluiten? Want meestal gaan ze maar tot maximaal 1920x1200 over HDMI, ook al ligt de HDMI 1.4 standaard hoger. Of is ie al HDMI 2.0 heel misschien?
Je zegt in je review dat je is verteld dat er nog plek is voor een Msata naast de hdd, klopt dit ook (even voor de zekerheid)? Hoe goed is de bouw? En met een tegenvallende batterijduur, hoeveel uur bedoel je dan bij gewoon gebruik (bijvoorbeeld browsen) en bij gamen?
Thanks voor de review, ik ga morgen een HP pavilion terugsturen want m'n meisje vindt het toetsenbord erg vervelend typen. Ben ook wel benieuwd naar die extra ruimte voor SSD waar je het over hebt... Kun je dat bevestigen ? (Die HP heeft een sshd en dat werkt wel erg lekker snel namelijk)

Edit: De reviews van deze Acer Aspire laptop zie ik dat er idd een extra SSD in kan, dus ik vermoed dat het zeer waarschijnlijk in deze dan ook wel zal kunnen....

Waarschijnlijk heb je een HTC One X met een 'foutje' erin wat wifi ontvangst betreft. (Zie ook andere forums zoals deze thread of ff googlen. Is gewoon een contactje tussen telefoon en de antenne en kun je voor een paar tientjes laten repareren (of zlef gaan tweaken). Ik was na reparatie weer erg tevreden met m'n HTC (maar momenteel nog meer met m'n One+)

[Reactie gewijzigd door baszie op 11 februari 2015 22:46]

Heb deze laptop ook, Er is inderdaad ruimte voor 2 harde schijven. Ook zitten er 4 geheugenbankjes in ipv 2.