Specificaties 10,6" (1920x1080), Win 8.1 Pro, WiFi - Bekijk alle specificaties

Microsoft Surface Pro 2 128GB Zwart Review

Luke_dD 30 november 2013, laatste update op 30 november 2013, 1.531 views

Microsoft Surface Pro 2 128GB Zwart

Pluspunten

• Super snel
  • Kristalhelder beeldscherm
  • Goede accuduur
  • Pen is zeer makkelijk voor school (etc.)
  • USB 3.0
  • Zeer helder scherm

Minpunten

• Geluid had wat harder gemogen
  • Sinds kort wel een bright spot in me scherm, of dit bij andere toestellen ook veel voorkomt - dat weet ik niet
  • Duur
  • Zwaar, maar de prestaties compenseren dit minpunt

Mijn oudere tablet die ik in begin 2013 had gewonnen, de Acer W510 had ik verkocht aan een oude klasgenoot en vervolgens gezocht voor een andere tablet om te gebruiken voor school. Was al langere tijd onder de indruk van de Surface Pro en na even wachten heb ik de opvolger, de Surface Pro 2 gekocht. De prestaties van de tablet van Microsoft is zacht gezegt verbluffend!

Heb er zelfs al een aantal games op kunnen spelen, zoals: Mafia II, Rollercoaster Tycoon 3, Need for Speed Hot Pursuit en De Sims 3.
De bijgeleverde pen is ook zeer makkelijk als je tekeningen moet maken voor school (etc.) en ook zeer makkelijk als je Paint programma's gebruikt.
Dankzei de nieuwe generatie Haswell processors is de accuduur veel beter geworden, en sinds de nieuwste firmware updates word de accuduur nog verder verbeterd. De 2de kickstand is een zeer belangrijke vernieuwing, waardoor je niet je nek hoeft te breken om goed op het scherm te kunnen kijken :)

Het scherm zelf is ook zeer goed en ook heel helder. Wel heb ik sinds kort een 'bright spot' in het scherm. Of er andere gebruikers met een Surface Pro 2 daar ook last van hebben, weet ik niet.

Inmiddels ook een Type Cover 2 cyaan gekocht. Was van plan om in 2014 de Power Cover te kopen, maar deze is dubbel zo dik en dubbel zo zwaar. Dit was de reden om alsnog de Type Cover 2 te kopen.

Heb jij ook een Microsoft Surface Pro 2 128GB Zwart?