Cooler Master Hyper TX 2 Review

wtfdirkNewbie 29 oktober 2008, laatste update op 29 oktober 2008, 737 views

Cooler Master Hyper TX 2

Pluspunten

• Stil en koel

Minpunten

• Groot en daardoor onhandig te installeren.

Geluidsproductie (min) Score: 4
Geluidsproductie (max) Score: 4
Koelvermogen Score: 5
Tot nu toe heb ik altijd de standaard CPU cooler van Intel gebuikt, en aangezien ik niet overclock ook met goede resultaten.

Nu werd er uiteindelijk toch een pc ietsje te heet, en heb ik de Cooler Master Hyper TX2 aangeschaft. Het installeren was wel een beetje knoeien, want de achterkant van de koeler moest op een chipset gericht worden voor "extra koel gemak", dat werkte in mijn geval niet want dan zouden de voeding en de TX2 met +/- een centimeter ruimte tussen elkaar van hetzelfde punt lucht zuigen.
Ik heb het toch geprobeert en mijn CPU werd alleen maar heter, dus heb ik de TX2 een kwartslag gedraait met de ventilator naar de achterkant van de PC gericht zodat hij lucht van buiten de PC weg kon zuigen, en dat had zeer goede resultaten.

Met de standaard Intel koeling had met deze pc een idle temperatuur van 49 graden, en een load temperatuur van 65 graden.

Met de TX2 heb ik nu een idle temperatuur van 32 graden en een load temperatuur van 49 graden.

Heb jij ook een Cooler Master Hyper TX 2?

ik heb deze ook maar mijne is nou niet echt stil te noemen dat ding maakt sinds het begin al een herrie :P maar gellukig dat dat bij jou dan niet het geval is eh ;)
De TX2 heeft toch ook geen ingebouwde RPM regelaar? Ding draait altijd op full speed toch?
neen hoor, die heeft wel een regelaar, maar dat wordt gedaan door het mobo, dus je kan het zelf regelen. Heb hem geïnstalleerd op een 5000+, en per ongeluk het zwarte kabeltje doorgesneden. snel een blokje ertussen, en het macheert. Stil is hij wel hoor.
die heeft wel een regelaar, maar dat wordt gedaan door het mobo,
Dus géén regelaar. Je moederbord doet dat immers, je zegt het zelf.
Dat de koeler op die manier valt te regelen ligt puur aan het moederbord omdat het in staat is het voltage over de fan te verlagen.