Specificaties 15,6" (1920x1080), 520GB (ssd+hdd) - Bekijk alle specificaties

Acer Aspire V7-582PG-54208G52tii Review

richard_vkva 25 november 2013, 1.777 views

Acer Aspire V7-582PG-54208G52tii

Pluspunten

• Snelheid, beeldkwaliteit, toetsenbord, touchscreen

Minpunten

• Touchpad

Was al heel lang op zoek naar 15,6inch ultrabook met touchscreen, SSD voor snel opstarten, een tweede grote harde schijf en minimaal een I5. Deze Acer V7 was de eerste die aan al mijn eisen voldeed. Ik heb hem nu een aantal maanden en begin er steeds blijer mee te worden. Vooral Windows 8 is wennen. In de praktijk gebruik ik weinig van de echte Windows 8 interface en apps maar het is een leuke toevoeging waarvoor touch wel heel erg fijn is. Ook in de gewone (W7 like) omgeving is touch zeker een pré. Al snel ben ik alles door elkaar gaan gebruiken zoals het uitkomt (touchscreen, ~[snel]toetsen, touchpad). Als ik weer achter een gewone laptop zit zit ik de neiging onderdrukken om het scherm te gebruiken.

De resolutie van 1920x1080 is erg prettig maar heeft mij wel veel hoofdbrekens gekost met applicaties die er in de klassieke omgeving niet goed mee om gingen. Uiteindelijk bleek in de resolutie de 'grootte van alle items' op groot te staan. Terugzetten naar normaal 125% loste de problemen op.

Het enige waar ik nog niet echt tevreden over ben is het touchpad. Heel strak zo'n grote pad waarop je linksonder of rechtsonder moet drukken voor de muisknoppen. De hele pad is echter touch, ook linksonder en rechtsonder waar je moet drukken. Als je dat doet verschuift heel snel eerst de cursor en dat is meestal niet handig. Tot nu toe moet ik mijn vinger op de pad houden om de cursor stil te houden en dan tegelijk met mijn duim drukken voor de gewenste knop. Het indrukken gaat nogal zwaar. Of ik gebruik de rechter muis de knop op het toetsenbord of bedien de pad met twee handen.
Twee gewone, licht te bedienen niet touch muisknoppen had veel beter gewerkt.

Maar al met al geen spijt van mijn aankoop.

Heb jij ook een Acer Aspire V7-582PG-54208G52tii?

Hi Richard,

Kun je inmiddels al iets meer vertellen?
Zoals geluid van de Fans, hoe bevalt het beeldscherm, de bouwkwaliteit, de snelheid.
Gebruik je alleen W8 op de SSD, of heb je bijvoorbeeld er nog iets anders op kunnen installeren?

k ben erg benieuwd, want naar deze laptop zoals deze heb ik interesse.
Ik heb alleen nu zelf ook een Acer, en die is zo slecht, dat ik gezworen heb nooit meer een Acer te nemen. Maar ja, nu zie ik deze met toch heel toffe specs.
Hi Arthur,
Hij is super stil, erg snel, heeft een prachtig beeld en zit stevig in elkaar. Ik gebruik de SSD zoals het automatisch gaat, dus heb er zelf niets mee geprobeerd (alles gaat me ruim snel genoeg). Zoals gezegd, zou ik alleen het touchpad in willen ruilen voor één met losse muisknoppen.