Bekijk alle uitvoeringen
Specificaties 17,3" (1920x1080), 750GB (hdd) - Bekijk alle specificaties
Kies andere uitvoering

Acer Aspire V3-771G-53216G75Maii Review

nr.004 24 november 2013, 392 views

Acer Aspire V3-771G-53216G75Maii

Pluspunten

• Prijs/(theoretische)kwaliteit verhouding
  • Groot, helder scherm.
  • Fijn toetsenbord.

Minpunten

• Warmteproblemen, luide koeling.

Hoewel deze laptop niet mijn aanvankelijke voorkeur genoot heb ik hem uiteindelijk besteld omdat er met de andere laptop leveringsproblemen waren. De prijs-kwaliteitsverhouding zijn zeer degelijk, maar de excessieve warmte- en geluidsproductie zijn wel een duidelijk gevolg van het voor een dubbeltje op de eerste rang" willen zitten.

Allereerst de behuizing: de laptop is netjes afgewerkt, en de plastic behuizing maakt het geheel goed draagbaar. Onder de holle ruimten (ik neem aan dat dat de bay voor de extra HDD is) klinkt het af en toe wat goedkoop, maar over het algemeen voelt de laptop degelijk aan en kraakt niet. Het toetsenbord is ook goed, en tot op heden (een maand of 10?) zijn er geen sporen van slijtage.

Het scherm is mooi scherp en helder. De 1920x1080 resolutie is aangenaam aan de ogen, maar om de wat zwaardere applicaties of wat simpele games op deze resolutie te draaien is de GPU eigenlijk te zwak.

Dan nu het grootste nadeel: de warmte- en geluidsproductie. De ventilatoren staan te blazen, ook indien de GPU idle is. De temperatuur ligt dan ook rond de 50 graden. De laptop dient voornamelijk voor mijn studie, maar daarnaast speel ik ook wel graag een simpele game, en met het oog op de hardware zou dat geen probleem moeten vormen. De wat oudere games (Half-Life 2, of een potje Counterstrike) vormen eerst geen probleem, maar naarmate de temperatuur steeds meer op begint te lopen, ervaar je na een minuut of tien een GPU die "throttlet" eneen gigantische drop in de FPS (van een solide 70/80 naar 20). Ook de aankoop van een externe koeler (Coolermaster Notepal) kon dat niet verhelpen. Daardoor is het een prima laptop voor het maken van aantekeningen, internetten en op zijn tijd een filmpje te bekijken in de trein, maar de wat zwaardere applicaties draaien voor geen meter, ondanks de goede speficicaties.

Heb jij ook een Acer Aspire V3-771G-53216G75Maii?